مهاجرت نقش بسیار مهمی در بهبود و پیشرفت اقتصاد بعد از پاندمی کرونا ایفا می‌کند و در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری، پذیرش افراد تازه وارد و مهاجران جدید برای آینده و رشد جوامع روستایی و شمالی در سراسر کشور کانادا حیاتی است. دولت کانادا متعهد است که از این افراد حمایت کند و از مهاجرت این افراد برای ایجاد شغل، رفع کمبود نیروی کار و کمک به رشد کسب و کار حمایت کند.

شان فریزر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی، اعلام کرد ظرفیت مهاجرت روستایی و بخش شمالی (RNIP) افزایش داده شده است و 11 جامعه شرکت کننده مزایای بیشتری برای پذیرش مهاجران دریافت می کنند. تعدادی از برنامه‌های جدید در راستای این افزایش مزایا، در پاییز امسال اجرا خواهند شد و از شرکای اجتماعی، کارفرمایان و داوطلبان حمایت خواهند کرد.
جوامع شرکت داده شده در این برنامه عبارتند از:
  • خلیج شمالی (انتاریو) North Bay
  • سادبری (انتاریو) Sudbury
  • تیممینز (انتاریو) Timmins
  • خلیج تاندر (انتاریو) Thunder Bay
  • موز جا (ساسکاچوان.) Moose Jaw
  • کوتنای غربی (بریتیش کلمبیا) West Kootenay
  • ورنون (بریتیش کلمبیا) Vernon
تسهیل رفع نیازهای بازار کار، با گسترش دامنه پیشنهادات شغلی بیشتر، که در حوزه های مراقبت‌ بهداشتی و تجارت در اختیار داوطلبان گذاشته می شود.
این برنامه به این جوامع اجازه می دهد برای مدت طولانی تری تا اوت 2024 ( زمانی که پایلوت به پایان برسد) مشارکت کنند.
کمک به بخش‌های مشارکت کننده برای حمایت بیشتر از شرکت کنندگان و کارفرمایان
کاهش میزان مبلغ اقامت (mount of settlement funds) که شرکت کنندگان باید بپردازند.

تقویت یکپارچگی برنامه

بر اساس توصیه های جوامعی که با ما همکاری می کنند، این تغییرات گامی دیگر در رفع نیازها و ارتقای رشد جوامع کوچکتر و روستایی در سراسر کشور می باشد. با گسترش مرزهای جغرافیایی، RNIP از کارفرمایان بیشتری در تامین نیازهای حیاتی بازار کار حمایت خواهد کرد.
برنامه های مهاجرت منطقه ای، مثل RNIP، برای رشد پایدار کشور کانادا بسیار اهمیت دارند و برای موفقیت برنامه دائمی مهاجرت اقیانوس اطلس (AIP) که در مارس 2022 راه اندازی شد، ساخته شده است. علاوه بر این به استان های آتلانتیک کمک می کند تا تازه واردان ماهر را جذب کند و به کمبود نیروی کار و چالش های جمعیتی در منطقه رسیدگی کنند.
مهاجرت با زبان فرانسوی در کانادا، از جمله در جوامع روستایی و شمالی، حیاتی است. مهاجرت یکی از مهم ترین عوامل در حفظ و افزایش جمعیت جوامع اقلیت فرانسوی زبان است و ما با بخش ها، استان ها و مناطق همکاری می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که جوامع فرانکوفون (فرانسوی زبان) در سراسر کشور، فرصت و منابع لازم برای اقامت مهاجران فرانسوی زبان را دارند. کانادا به اقدامات خود برای افزایش و حفظ جمعیت مهاجران فرانسوی زبان در جوامع فرانکوفون (فرانسوی زبان) در خارج از کبک ادامه خواهد داد.
گسترش مهاجرت منطقه ای مبتنی بر کار برای تقویت سیستم مهاجرتی کانادا است و از جمله برنامه‌های کانادا برای استخدام حداکثر 1250 کارمند جدید تا پایان پاییز امسال برای کاهش تعداد درخواست های عقب افتاده، در راستای رسیدگی به مشکل کمبود نیروی کار، بهبود تجربه ی مشتری و اتحاد مجدد خانواده‌ها می باشد. کانادا در حال انجام اقداماتی است تا اطمینان حاصل کند که سیستم مهاجرتی کانادا برای همه - از جمله کسانی که در جوامع روستایی و شمالی هستند - به خوبی کار می کند.
جوامع روستایی و شمالی با چالش‌های اقتصادی و جمعیتی ویژه ای روبرو هستند و طرح گسترش برنامه ی RNIP که امروز اعلام شد، تامین نیازهای بازار کار را برای جوامع روستایی و شمالی آسان‌تر می‌کند. آنها همچنین مرزهای جامعه را گسترش می دهند تا کارفرمایان در مناطق دوردست بتوانند به این برنامه دسترسی داشته باشند و بتوانند به توسعه اقتصادی و رشد جوامع کوچکتر در سراسر کشور کمک کنند.
- شان فریزر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی


جوامع روستایی تقریبا 30 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهند و بیش از 4 میلیون کانادایی را استخدام می کنند. آنها به تامین غذا، آب و انرژی برای مراکز شهری کمک می کنند و صنایعی را که به شکوفای اقتصاد کانادا کمک می کنند، حفظ می کنند.
11 انجمن RNIP عبارتند از:
  • North Bay (Ont.)
  • Sudbury (Ont.)
  • Timmins, (Ont.)
  • Sault Ste. Marie (Ont.)
  • Thunder Bay (Ont.)
  • Brandon (Man.)
  • Altona/Rhineland (Man.)
  • Moose Jaw (Sask.)
  • Claresholm (Alta.)
  • West Kootenay (BC)
  • Vernon (BC).
از 30 ژوئن 2022، 1130 تازه وارد به جوامع RNIP وارد شده اند و به رفع کمبود نیروی کار در بخش های کلیدی، مثل مراقبت های بهداشتی، مهمانداری و خدمات غذایی، خرده فروشی، تولید و حمل و نقل کمک کرده اند.
تخمین زده می شود که در هرسال به طور متوسط 125 تازه وارد و اعضای خانواده آنها برای هر یک از جوامع شرکت کننده پذیرفته شوند.
حداکثر 2750 متقاضی اصلی به همراه اعضای خانواده شان وجود دارند که درخواست پذیرش آن‌ها هر سال می‌تواند برای بررسی در اختیار RNIP قرا گیرد.
در ژانویه 2022، دولت کانادا 35 میلیون دلار سرمایه گذاری کرد تا این اطمینان حاصل شود که تازه واردانی که در شهرهای کوچک و جوامع روستایی ساکن شده اند، در طول اولین سال اقامت خود در کانادا، به خدمات ضروری دسترسی داشته باشند.