تمامی محصولات ایرانی اصل هستند و طرفداران خاص خود را دارند. در میان این آیتم ها، برخی از آنها طرفداران و نوازندگان زیادی را به خود جذب کردند. سازهای ایران به دو دسته کوبه ای، بادی و زهی تقسیم می شوند و مردم به سلیقه خود انتخاب می کنند. به طور کلی از معروف ترین محصولات ایرانی می توان به تنبور، تار، سه تار، تنبور، نی، سنتور و تنبک اشاره کرد.

تنبور

تنبور یکی از سازهای سنتی ایران است که در موسیقی ایرانی بسیار پرطرفدار و حائز اهمیت است و در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. تنبور با قدمتی حدوداً 6000 ساله یکی از اولین و مهم ترین آلات موسیقی ایران و فرهنگ موسیقی آن به شمار می رود و در موسیقی صوفیانه جایگاه ویژه ای دارد.

از نظر ساختاری تنبور دارای دسته بلندی است که از 3 رشته و 10 تا 15 رشته تشکیل شده است. تنبور یک ساز موسیقی است که از چوب توت به شکل گلابی ساخته شده و سوراخ هایی برای بهبود کیفیت صدا بریده شده است. تکنیک و شیوه نواختن تنبور شبیه سازهای زهی مانند تار و سه تار است و صدایی ملایم و زیبا دارد که نشان دهنده حالات و جهت های مختلف موسیقی ایرانی است.

ساز تنبور با قدمت و قدمت طولانی خود یکی از سازهای عرفانی به شمار می رود و نقش مهمی در فرهنگ و هنر ایران زمین داشته است و به مرور زمان سبک ها و موقعیت های مختلفی در نواختن تنبور ایجاد شده است. قدمت مقامات مهمی مانند حقانی، یاری و پردیوری باستان به قرن چهاردهم باز می گردد. در گذشته شاعران و نوازندگان بزرگ ایرانی مانند فارابی، ابن سینا، فردوسی، حافظ و مولوی از این ساز استفاده می کردند و آثار زیبایی با آن خلق می کردند.

دف

دف یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین سازهای موسیقی محلی ایران است. این ساز در موسیقی اصیل ایرانی جایگاه ویژه ای دارد و در اجراهای انفرادی و گروهی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به موسیقی سنتی و موسیقی ایرانی علاقه دارید. ساز دف مطمئنا ساز جذابی برای شما خواهد بود. دف بدون شک محبوب ترین ساز در موسیقی ایرانی است.

نخ

تار یکی از قدیمی ترین و معتبرترین آلات موسیقی ایرانی است و ساز انتخابی علاقه مندان به موسیقی و سازهای ایرانی است. تار یکی از سازهای زهی ایرانی است که در انواع موسیقی و سبک ها به کار رفته است. پیدایش تار به حدود 1500 سال پیش باز می گردد که در زمان ساسانیان ساخته شد و توسط نوازندگان ایرانی به عنوان یکی از سازهای مهم و محبوب مورد استفاده قرار گرفت.

ساز زهی از چوب سخت و مقاوم ساخته شده و از سه سیم تشکیل شده است که با میخ های فلزی به دسته ای متصل شده اند و صدا توسط انگشتان نوازنده تولید می شود. دانلود آهنگ خارجی

بهترین نوازندگان برای نواختن این ساز از سبک ها و تکنیک های مختلفی استفاده می کنند. یک ساز موسیقی توانایی تولید صداهای مختلف از صداهای ملایم و ملایم تا صداهای قوی و احساسی را دارد. صدای آسفالت می تواند حس عمیق و متفاوتی را در گوش شنوندگان ایجاد کند و آرامش، سکون و آرامش را برای آنها به ارمغان آورد.

ساز سه گانه با طراحی زیبا و صدای منحصر به فرد خود جایگاه و اهمیت خاصی در موسیقی ایرانی دارد. از این ساز می توان در راه ها و موقعیت های مختلف استفاده کرد و نوازندگان حرفه ای تار می توانند با استفاده از روش های مختلف آثار هنری بسیار زیبا و فراگیر خلق کنند.

حل کن

ساز سه تار یکی از سازهای مفرح و محبوب موسیقی ایرانی است. نام این ساز به دلیل داشتن سه سیم به کار می رود. در تعیین صدای ساز سه سیم باید گفت که صدایی شفاف و غمگین دارد و می تواند نقش های مختلفی را در موسیقی ایفا کند. سازهای سه تار در موسیقی سنتی ایران به ویژه شرب خوری و موسیقی کلاسیک استفاده می شود و نقش مهمی در قطعات مختلف موسیقی ایرانی دارد و می تواند به تنهایی یا همراه با سازهای دیگر نواخته شود.

ساز سه تار به عنوان یکی از عناصر اصلی موسیقی ایرانی شناخته می شود و صدای خاص و قوی آن جایگاه مهمی را در عرصه موسیقی ایران و حتی جهان برای آن به ارمغان آورده است.

کاهگل

ترفویل یکی از سازهای سنتی و قدیمی ایران است که به ساز بادی معروف است. صدای نی بسیار نافذ و دلنشین است و از سازهای معروف و محبوب به شمار می رود. دامنه صدای این ساز حدود دو و نیم اکتاو است و نوازنده می تواند آن را هم به صورت تکنوازی و هم به صورت همراه استفاده کند.

هاکبرت

سنتور یکی از سازهای سنتی ایرانی از خانواده سازهای استریوفونیک و گروه سازهای زهی است. این ساز بدنه ای بزرگ و صاف دارد که به شکل مستطیل است و چندین سیم فلزی به بدنه آن متصل است که صدای چکش را تولید می کند. صدای سنتور ملونخولیایی و آهنگین است که در سبک های موسیقی سنتی ایرانی بسیار محبوب است. این ساز می تواند نقشی کلیدی در اجرای آثار موسیقی به عنوان لوازم جانبی یک ساز داشته باشد.

قبرها

تنبک از سازهای خانواده کوبه ای است و از قدیم الایام در موسیقی ایرانی استفاده می شده است. این ساز یک طبل کوچک با بدنه استوانه ای شکل است که از چوب یا فلز ساخته شده است. بدن تنبک معمولا با پوست حیوانات مانند پوست گوسفند یا گاو پوشانده می شود و پوست آن با حلقه های فلزی در بالا و پایین تنبک به هم کشیده می شود. با برخورد دست ها و انگشتان به پوست درام، صدای گرم و قدرتمندی تولید می شود. دانلود آهنگ ساز تنبک در موسیقی محلی ایران به ویژه در نوازندگی ریتمیک کاربرد فراوانی دارد.