اگر به تجارت بین المللی فکر می کنید، احتمالاً به ثبت شرکت در ترکیه فکر کرده اید. در بین کشورهای همسایه ایران عزیز، ترکیه قطعا یکی از بهترین مقاصد برای شما خواهد بود. رشد مداوم اقتصادی و تجاری کشور در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از تجار و فعالان اقتصادی بوده است. علاوه بر این، موقعیت جغرافیایی خاص این کشور در آسیا و اروپا فرصت های استثنایی را برای تجارت بین المللی فراهم کرد. با شرکت مهاجرتی ماهان همراه باشید.

نحوه ثبت شرکت در ترکیه

در این کشور می توانید به راحتی کالای مورد نیاز خود را از کشورهای مختلف خریداری کنید، پولی را به شرکت فروشنده منتقل کنید و از فروشنده بخواهید که کالای شما را به هر گمرک لازم، چه گمرک ایران باشد و چه نباشد، ارسال کند. ; زیرا یکی از ویژگی های ثبت کسب و کار در این کشور عدم وجود شریک ترک می باشد به این معنی که در این کشور شما می توانید مالک صد در صد کسب و کار خود باشید.

توجه داشته باشید که ثبت شرکت در ترکیه مستلزم شروع هرگونه فعالیت اقتصادی، فعالیت اقتصادی مانند افتتاح رستوران، فروشگاه، آرایشگاه و یا فعالیت های دیگر می باشد.

برخی از مزایای ثبت شرکت در ترکیه:

ثبت شرکت در ترکیه مزایای زیادی دارد. البته این مزایا برای برخی افراد چندان جذاب نیست، اما ممکن است شما را جذب کند. برخی از مزایای مهم ثبت شرکت ترکیه عبارتند از:

ثبت شرکت بدون نیاز به سهامداران خروجی

اخذ اقامت ترکیه

سفر به 10 کشور بدون ویزا

هزینه معقول زندگی و نگهداری شرکت.

با عدم پرداخت هزینه ثابت و پرداخت مالیات بر اساس درآمد شرکت

اکثر شرکت های ثبت شده تحت قانون تجارت ایران می توانند در ترکیه نیز به ثبت برسند که تفاوت آنها ساده و کم است. البته محبوب ترین و قابل قبول ترین انواع شرکت ها به ترتیب شرکت های با مسئولیت محدود و تضامنی خصوصی هستند.

شرکت های قابل ثبت در ترکیه:

شرکت هایی که در ترکیه ثبت می شوند عبارتند از:

یک شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه:

طبق قوانین ترکیه یک شرکت با حداقل یک نفر و حداکثر 50 نفر قابل ثبت است و مسئولیت شریک در قبال تعهدات شرکت مبلغ سرمایه گذاری در شرکت می باشد. حداقل سرمایه برای راه اندازی شرکت 5000 لیر ترکیه می باشد. این شرایط تقریباً مشابه شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ایران است.

شرکت های سهامی در ترکیه (خصوصی-عمومی):

همانطور که می دانید سرمایه در این نوع شرکت به قسمت های مساوی تقسیم می شود و سهام نامیده می شود، تعداد سهام شرکت کنندگان که باید حداقل 5 نفر (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) باشد نامحدود است و شرکا می تواند بدهی شرکت را هر چقدر که بخواهند به میزان سهم خود تضمین کند و نه بیشتر.

دو نوع شرکت بازرگانی سهام در ترکیه وجود دارد:

شرکت سهامی خاص (کمتر از 250 سهامدار)

شرکت های سهامی عام (بیش از 250 سهامدار)؛

شرایط ذکر شده برای ثبت شرکت تضامنی در ترکیه برای هر دو شرکت یکسان است. بنابراین، افراد هنگام بررسی آینده یک شرکت می توانند بهترین انتخاب را داشته باشند که شرکت سهامی مورد نظر آنها یک شرکت خاص باشد یا یک شرکت عام.

سرمایه گذاری مشترک ترکیه:

این شرکت ممکن است بین دو یا چند نفر به نامی خاص ثبت شود. در این شرکت در صورت وجود بدهی و ناکافی بودن سرمایه شرکت، هر یک از شرکا مسئول پرداخت کلیه بدهی های شرکت می باشند.

شرکت مخلوط Turquier:

در این نوع شرکت، یک یا چند شریک (غیر از اشخاص حقوقی) مسئولیت کلیه بدهی های شرکت را بر عهده دارند و سایر شرکا فقط نسبت به میزان سرمایه اولیه خود مسئول هستند.

موسسات مالی (بورس سهام) در ترکیه:

این شرکت ها در قالب شرکت سهامی قابل ثبت هستند با این تفاوت که برای شروع فعالیت نیاز به مجوز دارند.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در ترکیه:

اصل پاسپورت هر شریک (با اعتبار بیش از 6 ماه)

دو قطعه عکس (رنگی - پس زمینه روشن)

چند نام برای این شرکت انتخاب شد

حوزه فعالیت شرکت

تعیین درصد سهم هر یک از شرکا در تجارت

شناسایی مدیر (یکی از شرکا) شرکت

انتخاب آدرس دفتر شرکت در ترکیه

تبدیل شدن به فردی که توسط اداره ثبت کسب و کار استراتژیک منصوب می شود

حداقل سرمایه 10000 لیر ترکیه می باشد