خالکوبی بدن در سال های اخیر بسیار محبوب شده است. طبق آمار، 25 درصد از بزرگسالان بین 18 تا 30 سال در سراسر جهان خالکوبی دارند. خالکوبی یک هنر واقعی است زیرا یک خالکوبی می تواند طرح های بسیار زیبایی را روی بدن شما حک کند. اما با تمام این زیبایی‌ها، قبل از انجام خالکوبی بدن باید با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

خالکوبی فقط برای بدن نیست. خالکوبی و آرایش نیمه دائمی در بین خانم ها طرفداران زیادی دارد. آرایش نیمه دائمی مانند میکروبلیدینگ و سایه ابرو برای فرم دادن به ابروها استفاده می شود. میکروبلیدینگ لب برای کسانی که زمان کافی برای آرایش ندارند استفاده می شود. کرم پودر مزوایت یا دائمی برای کسانی که از رنگ پوست خود راضی نیستند نیز مفید است.

با تمام فواید و زیبایی که تاتو برای ما دارد، نباید از عوارض و مضرات آن غافل شد. بنابراین بهتر است قبل از انجام هر کاری با مزایا و معایب تاتو بدن آشنا شوید و سپس با علم وارد عمل شوید. در این مقاله در مورد تمام نکات مهمی که باید قبل از انجام تاتو در نظر بگیرید صحبت می کنیم و شما را با مزایا و مشکلات آشنا می کنیم.

خالکوبی بدن چیست؟

خالکوبی نوعی عمل اصلاح آرایش و تزیین پوست با استفاده از جوهر و سوزن یا رنگ و رنگدانه است. رنگ خالکوبی شما باید با توجه به رنگ پوست شما انتخاب شود. خالکوبی می تواند موقت یا دائمی باشد. جوهر به لایه میانی پوست (درم) تزریق می شود و تاتو را دائمی می کند. اما وقتی جوهر به لایه اول پوست تزریق می شود، به آن تاتو موقت می گویند.

در خالکوبی دائمی، جوهر به لایه دوم پوست نفوذ می کند. زخمی روی پوست ایجاد می شود و پس از بهبود زخم، طرح خالکوبی شما آشکار می شود. این طرح به هیچ وجه حذف نمی شود و تا آخر عمر با شما خواهد ماند. تاتوی موقت مانند تاتوی دائمی زیر پوست اعمال می شود، اما جوهر و رنگدانه آن جذب شده و پس از مدتی محو می شوند.

قبلاً این کار به صورت دستی انجام می شد. یعنی هنرمند تاتو با سوزن پوست را سوراخ کرده و با دست خود جوهر را تزریق می کند. اما امروزه هنرمندان حرفه ای تاتو این کار را با استفاده از دستگاه های مختلف تاتو انجام می دهند.

مزایای تاتو بدن چیست؟

1. خالکوبی نوعی ابراز وجود است

خالکوبی فواید زیادی برای افراد مختلف دارد و راهی عالی برای بیان شخصیت شما بدون گفتن یک کلمه است. هر خالکوبی روی بدن می تواند باورهای شما را منعکس کند. خالکوبی توسط صاحب آن پوشیده می شود و در مورد آن شخص صحبت می کند.

با خالکوبی می توانید آنچه را که واقعا دوست دارید به مردم نشان دهید. در واقع، بسیاری از افراد بر روی بدن خود خالکوبی می کنند که مربوط به سرگرمی ها یا اعضای خانواده است.

همچنین، با خالکوبی کردن علایق خود، می توانید افرادی را به زندگی خود جذب کنید که علایق مشابهی دارند و بیشتر با شما صحبت می کنند. برای اینکه بتوانید خود را با این رسانه بیان کنید، می توانید از طرح خالکوبی نوشته شده یا سایر تصاویر مینیمال و متنوع استفاده کنید.

2. خالکوبی در سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه خانه عروس می تواند آینه روح شما باشد

خالکوبی می تواند آینه روح شما باشد. در واقع، بسیاری از افراد سعی می کنند احساسات درونی خود را با خالکوبی ابراز کنند یا با مشکلات روانی خود مقابله کنند. اغلب افراد تجربیات خاص خود را روی بدن خود می نویسند تا به خود یادآوری کنند که زندگی ادامه دارد. به این ترتیب به خود نیز می گویند که باید این دوران سخت زندگی را پشت سر بگذارند.

3. می توانید مشکلات پوستی خود را با خالکوبی روی بدن پنهان کنید

خالکوبی می تواند به شما کمک کند قسمت هایی از بدن خود را که اصلا دوست ندارید بپوشانید. البته برخی افراد روی پوست خود آثار و لک هایی دارند که دوست ندارند. از سوی دیگر، هیچ راهی برای خلاص شدن از شر آنها وجود ندارد. بنابراین، انجام یک خال کوبی زیبا روی این علائم زشت می تواند به زیباتر شدن پوست شما کمک کند.

4. می توانید تمام قسمت های بدن خود را خالکوبی کنید

یکی دیگر از مزایای خالکوبی این است که می توان آن را در هر قسمت از بدن انجام داد. در واقع هیچ قسمتی از بدن شما نیست که برای خالکوبی مناسب نباشد. با این حال، به یاد داشته باشید که محل خالکوبی خود را عاقلانه انتخاب کنید، زیرا تا آخر عمر با شما خواهد ماند. به عنوان مثال، برای خالکوبی لب، مطمئن شوید که آن را دوست دارید. در غیر این صورت شما را آزار می دهد و نمی توانید رنگ لب های خود را تغییر دهید.

5. تاتو یک تزیین بسیار زیبا است

خالکوبی ها طرح ها و رنگ های مختلفی دارند. با انتخاب طرحی زیبا می توانید اندام خود را به تابلویی بی نظیر تبدیل کنید.

6. خالکوبی نوعی عمل زیبایی دائمی است

برخی از خانم ها ترجیح می دهند به جای آرایش از خالکوبی استفاده کنند. ابرو، خط چشم، خط لب و سایه لب از مواردی هستند که می توانید روی صورت خود خالکوبی کنید. در نتیجه صورت شما همیشه آرایش خواهد داشت و لازم نیست هر روز زمان زیادی را صرف آرایش کنید.

معایب خالکوبی بدن چیست؟

1. تاتو به مرور زمان محو می شود

اگرچه یک خال کوبی مادام العمر با شما خواهد بود، اما همیشه به زیبایی روز اول نیست. در واقع، خالکوبی شما به مرور زمان به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سایر عوامل خارجی محو می شود. بنابراین مدلی که در ابتدا خوب به نظر می رسید ممکن است سال ها بعد چندان خوب به نظر نرسد. مدت زمان ماندگاری خالکوبی شما بستگی به نحوه مراقبت از آن دارد، اما در هیچ موردی مانند روز اول نخواهد بود.

2. نمی توانید طرح درستی را انتخاب کنید.

مشکل دیگر خالکوبی این است که مردم اغلب نمی دانند چه طرحی را انتخاب کنند. این می تواند یک مشکل بزرگ باشد زیرا اگر استراتژی اشتباهی را انتخاب کنید، به احتمال زیاد بعداً در زندگی از آن پشیمان خواهید شد.

بنابراین، قبل از انتخاب یک طرح، مطمئن شوید که واقعاً 100٪ با ترجیحات شما مطابقت دارد تا بعداً از تصمیم خود پشیمان نشوید.

3. ذهن تغییر می کند، اما علائم فیزیکی تغییر نمی کند!

همه ما با گذشت زمان کامل می شویم و در آینده مانند امروز نخواهیم بود. در واقع، ما چیزهای زیادی را در طول زمان تجربه می کنیم و به دلیل این تجربیات، احتمالاً احساسات و ترجیحات ما تغییر می کند.

بنابراین، اگر پیام خالکوبی خاصی را انتخاب کنید، ممکن است نظر خود را در مورد طرح خالکوبی خود تغییر دهید و در آینده از آن پشیمان شوید.

قبل از انجام خالکوبی چه باید کرد؟

قبل از انجام خالکوبی، مطمئن شوید که تمام واکسن های لازم (به خصوص هپاتیت B و کزاز) را انجام داده اید. اگر بیماری هایی مانند بیماری قلبی، آلرژی، دیابت، بیماری های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس، ضعف سیستم ایمنی یا فشار خون بالا دارید، قبل از انجام خالکوبی با پزشک خود صحبت کنید. همچنین، اگر کلوئید (رشد بافت اسکار بزرگ) دارید، ممکن است بخواهید از خالکوبی خودداری کنید.

حتی اگر خالکوبی به طور کامل در فرهنگ شما پذیرفته شود، باز هم می تواند وضعیت شغلی شما را به خطر بیندازد. بنابراین اگر اصرار دارید تا خالکوبی کنید، قسمتی از بدن خود را انتخاب کنید که به راحتی با لباس پوشانده شود.

نتیجه

صرف نظر از آنچه تصور می کنید یا می شنوید، حقایقی در مورد خالکوبی های بدن ذکر شده وجود دارد. اگر به انجام خالکوبی علاقه دارید، باید قبل از تصمیم گیری نهایی، تمام مزایای خالکوبی بدن را در نظر بگیرید. عجولانه تصمیم نگیرید با پزشک خود مشورت کنید و تمام اقدامات احتیاطی لازم را برای کاهش خطر انجام دهید.