روشن نشدن خودرو یکی از رایج ترین مشکلات خودروهای نو و دست دوم است. باتری، استارت، دینام و سوئیچ چهار دلیل اصلی استارت نشدن خودرو هستند. اما چگونه بفهمیم چه عواملی در مشکل روشن نشدن خودرویمان دخیل هستند؟ در ادامه این مقاله با کارمادیو همراه باشید زیرا نحوه تشخیص و تعمیر خودرویی که روشن نمی شود را توضیح می دهیم.

باتری کاملا خالی

اگر هنگام استارت زدن هیچ نشانگری روی صفحه کیلومترشمار خودرو مشاهده نکردید، می توانید مطمئن باشید که باتری خودروی شما آسیب دیده یا خالی شده است. فشار دادن و باتری به باتری رایج ترین راه ها برای جابجایی خودرو هستند. اگر خودرو با این روش ها شروع به کار کرد، باید به فکر تعویض یا تعمیر باتری باشید.

باتری ماشین را خودتان تعویض نکنید. ابتدا به یک تجارت یا نمایندگی قانونی مراجعه کنید. اگر تعمیرکار عیب مورد نظر را در باتری پیدا کرد، آن را تعویض یا تعمیر کنید.

خرابی تعویض خودرو

اگر بعد از باز کردن سوئیچ ماشین استارت نخورد. ابتدا فیوزها را چک کنید. اگر فیوزها سالم بودند، به سوئیچ بروید و آن را مغزی کنید. سوئیچ خودرو وظیفه انتقال برق از باتری به سایر اجزا و قطعات خودرو را بر عهده دارد. اگر سیستم جرقه زنی قدرت کافی برای روشن کردن خودرو را تامین نکند، خودرو روشن نمی شود. در این شرایط به سوئیچ یدکی و سپس به متخصص مراجعه کنید.

استارت ماشین خراب می شود

این مورد بلافاصله پس از روشن کردن سوئیچ و راه اندازی آن روشن می شود. به زبان ساده، وقتی راننده سعی می کند موتور را روشن کند، برق از طریق باتری به فاز اول می رسد. اگر هنگام استارت زدن صدای تق تق شنیدید، به احتمال زیاد قطعه شکسته است و نمی تواند موتور خودرو را روشن کند. در چنین شرایطی باید به مکانیک خودرو مراجعه کنید.

آلودگی فیلتر هوا

یکی از مهمترین اجزای خودرو که نقش مهمی در بهبود عملکرد خودرو دارد، فیلتر هوا است. اگر گرد و غبار روی فیلتر هوا جمع شود، جریان هوا را در خودرو مسدود می کند. بدیهی است که گاز بدون هوا نه قابل اشتعال است و نه قابل احتراق. در نتیجه ماشین شما روشن نمی شود. تعویض فیلتر هوای خودرو هر 5000 کیلومتر توصیه می شود.

خرابی شمع در خودرو

شمع های خودرو از اجزای داخلی مهم سیستم جرقه زنی خودرو هستند. الکترودهای زیادی در این ناحیه مهم وجود دارد. پس از مدتی استفاده، این قطعات کارایی اولیه خود را از دست داده و فرسوده می شوند.

تمیز کردن چراغ جلو اتومبیل

شمع خودرو یک سر آن به محفظه احتراق و سر دیگر آن به سیم متصل است. هنگامی که بنزین در محفظه احتراق تبخیر می شود، شمع جرقه می زند و جریان الکتریکی از طریق کابل به باتری می رسد. این ممکن است در طول زمان به دلیل تشکیل دوده از احتراق اتفاق نیفتد. در نتیجه ماشین روشن نمی شود و روشن نمی شود.

کمبود زمان و شکست

طول عمر تسمه تایم بسته به شرایط خودرو 4 تا 5 سال می باشد. تسمه تایم در واقع یک تسمه پلاستیکی در موتور خودرو است که میل لنگ و بادامک را در زمان مناسب می چرخاند. اگر این قطعه آسیب ببیند، موتور خودرو کار نمی کند. پس همیشه مراقب تسمه تایم خودرو خود باشید و در زمان مناسب آن را تعویض کنید.

مسدود کردن فیلتر بنزین

اگر فیلترهای بنزین خودرو مسدود شود، سوخت سالم و تمیز از باک خودرو به انژکتورها منتقل نمی شود. در نتیجه جرقه خودرو قطع می شود و مصرف سوخت افزایش می یابد.

تصادف یا شکست دلکو

درپوش دلکو یا درپوش توزیع کننده، ولتاژ را از سیم پیچ احتراق در موتور به شمع های خودرو منتقل می کند. اگر رطوبت به زیر کاور برسد، مشکلات زیادی مانند روشن نشدن خودرو به وجود می آید. بنابراین، پوشش های آسیب دیده باید در اسرع وقت تعویض شوند. قبل از نصب پوشش جدید با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید.

قفل فرمان خودرو گیر کرده است

به گفته Carmedo، اگر فرمان قفل باشد، ماشین شما روشن نمی شود. در چنین مواقعی نباید فشار زیادی به راننده وارد کرد. برای باز کردن قفل و چرخاندن سوئیچ به حالت ON از یک حرکت پهلو به پهلو استفاده کنید. در صورت امکان از سوئیچ پشتیبان استفاده کنید. زیرا ممکن است کلید فعلی شما از کار افتاده باشد و پنل قفل به درستی وصل نشده باشد.

اتوبوس بنزینی

ساده ترین احتمالی که باعث روشن نشدن خودرو می شود تمام شدن سوخت است. در این صورت نیازی به بررسی اجزای داخلی خودرو نیست. یک چیز مسلم است: وقتی یک ماشین بنزین یا سوخت کافی نداشته باشد، انرژی لازم برای راه اندازی، حرکت و حرکت را نخواهد داشت. بنابراین، همیشه مطمئن شوید که باک بنزین خودروی شما همیشه پر است تا بعداً دچار مشکلات زیادی نشوید.