بیش از 20 سال از ایجاد تار عنکبوت یا اینترنت می گذرد. شاید در ابتدا تعداد کمی از مردم در مورد اینترنت می دانستند و چیزی در مورد آن می دانستند. با این حال می توان گفت امروزه مهمترین قسمت زندگی همه مردم روی زمین اینترنت است و همه ما به نوعی به آن متصل هستیم.

شما می توانید از اینترنت به طرق مختلف استفاده کنید، مهمترین استفاده از اینترنت کسب درآمد است. بسیاری از مشاغل و صنایع امروزی از طریق اینترنت و شبکه های مجازی اداره می شوند و همین امر طراحی وب را به یکی از مشاغل مهم و ممکن در دنیای امروز تبدیل کرده است. در گذشته ساختن وب سایت یک کار عجیب و غریب و کسانی که در این زمینه کار می کردند توسط دیگران نابغه به حساب می آمدند. این روند تا سال 2003 ادامه یافت.

ظهور قالب های وردپرس در دنیای طراحی وب

در سال 2003، قالب وردپرس برای اولین بار به تمام مردم دنیا معرفی شد. این یک قالب کاربردی است که به زبان PHP نوشته شده است که بسیار کاربرپسند است و امکانات زیادی را برای ارتقاء طراحی سایت با وردپرس در اختیار کاربران قرار می دهد. با انتشار قالب های مختلف وردپرس، طراحی یک وب سایت مانند گذشته چالش برانگیز نیست و بسیاری از افراد می توانند به راحتی وب سایت خود را بسازند.

اما مشکل اصلی اینجاست که اگر دانش کاملی در مورد برنامه نویسی وب و کدنویسی نداشته باشید با مشکلات مختلفی برای مثال مشکل نصب قالب وردپرس مواجه خواهید شد. اما خوشبختانه تعداد خطاهایی که با آن مواجه خواهید شد بسیار کم است به همین دلیل در این آموزش نصب قالب وردپرس قصد داریم انواع مشکلاتی که در هنگام نصب قالب وردپرس ممکن است پیش بیاید را به شما ارائه دهیم. شاید نحوه نصب قالب وردپرس روی هاست چالش بزرگی برای بسیاری از علاقه مندان باشد، اما در این مقاله می خواهیم رایج ترین اشتباهاتی را که ممکن است هنگام نصب قالب وردپرس با آن مواجه شوید را معرفی کنیم. به من نشان بده! پس با ژاکت همراه باشید تا افزونه وردپرس خود را به درستی نصب کنیم و مانند یک کدنویس حرفه ای از آن لذت ببرید.

هنگام نصب قالب های وردپرس با خطاهای رایج آشنا شوید

مشکل در نصب قالب وردپرس

خطای فرم

گاهی اوقات هنگام نصب یک الگو ممکن است با خطای صفحه سبک مواجه شوید. این خطا نشان می دهد که هیچ فایل Style.css در قالب خریداری شده وجود ندارد. برخی از افراد در وهله اول به دلیل این خطا بسیار عصبانی هستند و فکر می کنند که فایل Style.css در پوشه قالب وردپرس قرار ندارد و پول پرداختی خود را از دست داده اند.

اما جالب است بدانید که بسیاری از افراد با این خطا مواجه هستند و این مشکل در نصب قالب وردپرس به حساب می آید که به راحتی توسط تم حل می شود. اگر نمی دانید فایل به سبک CSS چیست، باید بدانید که همه قالب های وردپرس برای نمایش قالب به این فایل خاص نیاز دارند. اگر فایل سبکی وجود نداشته باشد، رنگ، طرح، سبک یا قالبی وجود نخواهد داشت.

راهنمای نصب قالب وردپرس به صورت ساده بیان می کند که دلیل اصلی این خطا نصب نادرست قالب است. اما چرا این مشکل ایجاد می شود؟ ابتدا باید فایل فشرده قالب را دوباره دانلود کنید. در بسیاری از موارد ممکن است فایل به درستی دانلود نشده باشد. دوم اینکه باید توجه داشته باشید که فایل استایل متعلق به پوشه theme است و با قرار دادن آن در یک پوشه دیگر این خطا را به شما می دهد. برای جلوگیری از بروز مشکل، پس از دانلود فایل کامل قالب وردپرس، بهتر است فایل به صورت فایل فشرده در هاست آپلود نشود. در عوض فایل را جداگانه استخراج کرده و جداگانه آپلود کنید. همچنین بهتر است پوشه تم را به صورت جداگانه در قسمت مربوطه آپلود کنید. اگر پس از بررسی این موارد، هیچ فایلی در پوشه وجود ندارد، باید با خریدار تماس بگیرید و به او اطلاع دهید.

مشکل ساختن دانش

این مشکل ممکن است ارتباط چندانی با نحوه نصب قالب وردپرس نداشته باشد و نباید آن را مشکل نصب قالب وردپرس دانست. زیرا وقتی با این مشکل مواجه می شوید به این معنی است که قالب را با موفقیت نصب کرده اید و می خواهید از قسمت نمایش به طرح مورد نظر وارد شوید. هنگام خرید یک مدل، معمولاً دموهای مختلفی را به شما ارائه می دهد. اما برای اجرای صفحه مورد نظر باید آن را جاسازی کنید. اغلب مواجه شدن با این خطا دو دلیل رایج دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

اول اینکه ممکن است فرمت مورد نظر خود را از فرمت های مختلف فعال نکرده باشید. اگر قالب شما فعال نباشد، جاسازی مشکل خواهد بود. پس مطمئن شوید که قالب مورد نظر فعال است. اما در مرحله دوم، مشکل به دلیل بارگذاری نامناسب فایل های چند رسانه ای خواهد بود. هنگامی که تصاویر و سایر فایل های چند رسانه ای به درستی بارگذاری نمی شوند، قالب وردپرس شما نمی تواند به درستی جاسازی شود. تحت این شرایط، ممکن است لازم باشد فایل ها را به صورت دستی در هاست آپلود و استخراج کنید تا مشکل برطرف شود.

فکر کنم 404 باشه

تقریباً می توان گفت یکی از آزاردهنده ترین خطاها هنگام نصب قالب وردپرس بر روی هاست خطای 404 است. خطای 404 به این معنی است که صفحه مورد نظر شما در اینترنت وجود ندارد اما شما کاملاً مطمئن هستید که وجود دارد. . بنابراین در نصب قالب وردپرس نباید این موضوع را مشکل تلقی کرد و اصلاً لازم نیست نگران فایل های سیستمی پوسته یا کدنویسی آن باشید. معمولاً این مشکل به دلیل اتصالات مداوم یا منحصر به فرد رخ می دهد. باید به قسمت تنظیمات و لینک های منحصر به فرد بروید و از آنجا گزینه ای غیر از حالت پیش فرض را انتخاب کنید. در واقع این بخش به شما کمک می کند تا ظاهر لینک ها را در صفحه خود تغییر دهید.

برای جلوگیری از خطاهای 404، توصیه می کنیم پیوندهای دائمی خود را به صورت دوره ای ذخیره کنید و از ویرایش متن یک مقاله منتشر شده خودداری کنید. Slug را فقط می توان قبل از فشار دادن دکمه Publish Template ویرایش کرد. اگر پس از انتشار این کار را انجام دهید، با وجود اینکه پست هنوز در صفحه مدیریت وردپرس شما است، با خطای 404 مواجه خواهید شد.

خطای ذخیره سازی

پایگاه داده در اصل همان هاست است و جایی که باید فایل های خود را در آن فضای مجازی قرار دهید. خطاهای پایگاه داده را می توان مشکلی در نصب قالب وردپرس در نظر گرفت. زیرا این خطا نشان می دهد که شما قالب خود را به درستی به پایگاه داده متصل نکرده اید. اگر بسته پستی را بدون آدرس مقصد ارسال کنید نیز به همین صورت است. در این شرایط، قالب نمی‌داند همه اطلاعات را کجا بارگذاری کند.

بهترین راه برای حل این مشکل دسترسی به هاست خود با استفاده از سرویس گیرنده FTP است. به این ترتیب می توانید به صفحه مشتری خود بروید و فایل Wp-Config.php را دانلود کنید و از صحت نام سرور و رمز عبور مطمئن شوید. اما اگر با این روش مشکل شما حل نشد، باید با شرکت هاست خود تماس بگیرید و مشکل را گزارش دهید.

خطاهای جدی

خطاهای مهلک اغلب به دلیل پلاگین ها و ناسازگاری آنها با قالب شما ایجاد می شود. باید بدانید که همه افزونه ها برای مدل شما مناسب نیستند و باید از نوع و سازگاری آن مطمئن باشید. شاید بسیاری از افراد با دیدن ارور Fatal دست و پاهای خود را از دست بدهند اما باید بدانید که این ارور معمولا به دلیل نبود افزونه در مدل ایجاد می شود و جای نگرانی نیست. بهتر است ابتدا آخرین افزونه ای که نصب کرده اید را غیرفعال کنید تا مشکل حل شود و افزونه های مناسب و سازگار را جستجو کنید.

خطا در اجرای اسکریپت ها

در حال حاضر، بسیاری از تم های وردپرس شامل اسلایدها هستند، آنها از کد جاوا اسکریپت برای ایجاد دکمه ها و برگه ها استفاده می کنند. این کدها زیبایی منحصر به فردی را به قالب می بخشند اما در عین حال. کدها ممکن است شکسته شوند و باعث اختلال در عملکرد وب سایت شما شوند. اگر به طور ناگهانی با مشکلی مواجه شدید که در آن هر یک از اسلایدها یا اسکریپت های وب سایت شما کار نمی کنند. لطفاً کش وب سایت را پاک کنید و دوباره امتحان کنید. اگر باز هم مشکل حل نشد، بهتر است افزونه درخواستی را حذف کنید و به دنبال افزونه مشابه باشید. سازگاری افزونه با نسخه قالب و نوع قالب وردپرس شما بسیار مهم است، بنابراین باید از این موضوع اطمینان حاصل کنید.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که هنگام نصب و اجرای قالب وردپرس ممکن است خطاهای مختلفی رخ دهد. اما مهمترین چیز صبر و استقامت است. با خواندن نوع خطا به راحتی می توانید مشکل را پیدا کنید و با خیالی آسوده مشکل را حل کنید. در نصب قالب وردپرس مشکل دارید؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید.