در زمان ساخت بنا، در سمت شمالی باغ چهلستون جویی وجود داشت که از آب جوی شاهی (نهر فردین) پر میشد و در کنار این آبراهه، جوییهای سنگی آب را از بیرون وارد حوض هایی کوچک و در نهایت کل باغ میکردند. این فضا به شکل یک استودیو است که شما ابتدا وارد اتاق پیشنمایش میشود. باغ چهلستون یک باغ بسیار عیان سلطنتی است و تا سال 1327 خورشیدی تاریخ دقیق بنا مشخص نبود، اما در آن سال با کاوشهایی که در جبهه تالار انجام شد، دو کتیبه از زیر گچ پیدا شد که در کتیبهی صورتی رنگ تاریخ ساخت بنا نوشته شده بود و از کاخ به عنوان «مبارکترین بناهای دنیا» یاد شده بود. معمار این مسجد استاد علی اکبر اصفهانی و کتیبه سر در آن به خط علیرضا عباسی است. این عضو کارگروه تخصصی فرونشست زمین اصفهان تصریح کرد: علی رغم پیگیریها و در حالی که قرار بود سازمان زمین شناسی کشور در میدان نقش جهان، پلهای تاریخی، مسجد عتیق و مسجد سید GPS نصب کند، هیچ کدام انجام نشده است. هر کدوم بعد از اینکه از سفر خود برگشتند، نوشته هایی رو در توصیف این میدان با شکوه و عظمت در کشور خودشون منتشر کردند. ضلع شمالی این میدان، سردر بازار قیصریه (دروازه بازار سلطانی) و نماد فعالیتهای اقتصادی کشور بود. دو دروازه چوگان باقیمانده از همان دوران، گویای آن است که بازی چوگان و نیز رژه نیروهای ارتش نیز در همین میدان صورت میگرفته است.

موزه آینده دبی - موزه زمان دبی - قیمت بلیط تخفیفدار 2023 مثلاً مراسم رژه ارتش در این میدان برگزار می شده؛ همچنین در آن دوران بوده که بازی چوگان روی زمین چمن اینجا معرفی می شه و خیلی مورد توجه خاندان سلطنتی قرار می گیره. براساس سفرنامه هاي موجود، ميدان جايگاهي مناسب براي اجراي مراسم و آيين هاي بي شماري بوده است كه گاه دولتي و گاه مردمي به شمار مي رفته است: بازي چوگان، آتش بازي، رژه نظامي و جشن هاي ميهني از آن جمله اند. در عهد قاجار نیز این باغ یکی از باغهای آباد و پرشکوه شیراز به شمار میرفت و محلی برای پذیرایی میهمانان حکومتی بود.باغ جهان نما ۴۰ هزار متر مربع وسعت دارد. این شهربازی در مجموعه تجاری بزرگ سیتی سنتر اصفهان، که از بزرگترین مجموعههای تجاری در ایران به شمار میرود؛ واقع شده است. تونل آکواریوم اصفهان، به طول 35 متر و حجم 1.5 میلیون لیتر آب، اولین و بزرگترین تونل آکواریوم ایران است. یکی از جاهای جذابی که می توان در اصفهان برای بازدید به آنجا رفت آکواریوم اصفهان است، بازدید از آکواریوم تونلی اصفهان در یکی از بزرگترین و سرسبزترین پارک های جنگلی اصفهان پارک جنگلی ناژوان قرار دارد. ترکیب جلوههای ویژه با صحنههای واقعی برای 30 دقیقه نمایشهای جذابی را بوجود می آورد. سادهترین راه برای دسترسی به آکواریوم استانبول، استفاده از تاکسی است. هزاران ماهی، کوسهماهی و آبزی دیگر در آکواریوم منتظر شما هستند. در قسمت های دیگر این گنبد آیاتی از قرآن کریم و عبارت بسم الله الرحمن الرحیم به چشم می خورد. از آن طرف سفیرهای کشورهای دیگه هم از میدان نقش جهان دیدن می کنن و خاطرات خودشون رو برای دولت خارجی خودشان ارسال می کنند. نه تنها شهروندان اصفهانی به این میدان علاقه دارن و از گردش و تفریح در محوطه لذت می برن و عکس می گیرن و کارت پستال های زیبا ازش طراحی می کنن، بلکه هر مسافری که به اصفهان میاد، اولین جایی رو که دیدن می کنه همین میدان است.

تا این جای قضیه چیزی عجیبی وجود ندارد نه! گردشگران با بازدید از بازار و حمام خان یزد، نه تنها از جاذبه ای تاریخی و بسیار زیبا دیدن خواهند کرد، بلکه سوغاتی ارزشمند را از حجره های متنوع بازار برای خود خریداری کرده و غذایی لذیذ را در فضای بسیار دلنشنین و تماشایی حمام خان نوش جان خواهند کرد. در مجموعه پارک جنگلی ناژوان میتوانید از باغ پرندگان و باغ خزندگان نیز دیدن کنید و در کنار آن، تفریحات هیجانانگیزی را نیز در این شهربازی تجربه کنید و لذت ببرید. پس در سفر به اصفهان دیدن این عمارت را از نباید فراموش کرد.ناگفته نماند که اشعار بسیاری بر دیواره های عمارت عالی قاپو نوشته شده و شاعرانی همچون صائب تبریزی اشعاری را تقدیم شاه زمان کرده اند در فرجام بنای عمارت عالی قاپو. در زمان ثبت این میدان را به نام میدان شاه در فهرست جهانی ثبت شد، پس از انقلاب نام آن به میدان امام تغییر کرد. تا قبل از دوران صفویه باغی به نام نقش جهان وجود داشت. نادی با بیان اینکه نرخ فرونشست میدان نقش جهان اصفهان حدود سه تا پنج سانتیمتر در سال است، اظهار داشت: سه تا پنج سانتیمتر در سال عدد زیادی است، زیرا این سازههای تاریخی برای این نرخ از نشست طراحی نشدند.

نام دیگری هم که برای آن قرار داده بودند، پل جلفا بود. نام نقش جهان را بر روی نام میدان شاه یا میدان امام گذاشتند. کاخ چهلستون در شرق خیابان چهارباغ پایین، جنوب خیابان سپه و غرب میدان نقش جهان قرار دارد. ازبرنامه های شهری شاه عباس اول صفوی و پس ازانتخاب اصفهان بعنوان پایتخت، احداث خیابان زیبای چهارباغ وباغهای متعدد دراطراف آن بود که طرح آن توسط شیخ بهایی در محوطه بسیار وسیعی که دولتخانه نامیده میشد ریخته شد. استاد محمدرضا و استاد علیاکبر اصفهانی، نام دو تن از معمارانی است که میدان را طرح ریزی نموده و آن را به شکل فعلی بنا نهادهاند. همچنین در مجاورت مسجد شیخ لطف الله، مدرسه ای به نام مدرسه خواجه ملک (بعدها مدرسه شیخ لطف الله) وجود داشته که در زمان قاجاریه از میان رفته است. شاه عباس این مسجد را برای تجلیل از مقام شیخ لطف الله که از علمای بزرگ شیعه و از اهالی جبل عامل و لبنان کنونی و پدر زن وی بوده ساخته است. آخرین راه برای رسیدن به این جاذبه، استفاده از تاکسیهای اینترنتی است که با هزینهای مناسب و سفری امن شما را از هر نقطهای در شهر اصفهان به میدان نقش جهان و کاخ عالی قاپو میرسانند. معماری میدان نقش جهان اصفهان که الان وجود داره در حقیقت به دوره سلطنت شاه عباس اول بر می گرده. دو عکس از وضع پیش و پس از تعمیر مسجد جامع کبیر به همت هیئت حامیان مسجد؛ عکس از سردر مسجد، به تنهایی، بزرگی کار و همت این هیئت و اهمیت امر مرمت آثار باستانی را نشان می دهد. مسجد شیخ لطفالله؛ این مسجد، بهعنوان مسجد اختصاصی شاه عباس بهکار میرفت. مسجد شیخ لطفالله: مسجد شیخ لطفالله یکی از بناهای پیرامونی میدان است که به عنوان مسجد اختصاصی شاه عباس بکار میرفته است. در زمان شاه عباس دوم به دلیل افزایش جمعیت شهر اصفهان فروشندگان تصمیم گرفتند علاوه بر میدان عتیق (میدان کهنه) و میدان شاه، میدان دیگری بسازند که به میدان شاه نزدیک و پشت ساختمان مسجد شیخ لطفالله قرار بگیرد، که میدان نو نام گرفت.

عمارت قدیم که در باغ نقش جهان وجود داشت برای ساخت میدان تخریب شد و از مصالح آن در ساخت میدان نو استفاده شد به همین دلیل نام میدان نو را به میدان نقش جهان تبدیل شد. خانه داوید و سوکیاس: از دیگر خانه هایی که می توانید برای تماشای آن ها اقدام نمایید، خانه داوید و خانه سوکیاس می باشد که در سال 1376 مورد بازسازی قرار گرفت. در پاسخ باید گفت که بنا به روایت های مختلف، این حمام به دلیل اینکه بیشتر مورد استفاده افراد ثروتمند و اعیان قرار می گرفت، به این نام شهرت یافته است. پیش از آنکه شهر اصفهان به پایتختی ایران صفوی برگزیده شود در محل این میدان باغی گسترده و وسیع وجود داشتهاست به نام «نقش جهان». سرستون های مرمرین که احتمالاً از تخت جمشید شیراز به اصفهان آمده بودند (امروزه یکی به چهلستون منتقل شده و دیگری در موزه ایران باستان تهران قرار دارد)، ۱۱۰ عراده توپ اسپانیایی (غنیمت فتح جزیره هرمز به وسیله امام قلی خان)، میله قپق به ارتفاع چهل متر در مرکز میدان (که امروزه به کلی از میان رفته است) و نیز بنایی که ساعتی اروپایی در آن نصب شده بوده از آن جمله اند. امروزه میدان کهنه بازسازی شد. بنابراین در زمان حکومت رضا شاه تا به امروز، مرمت و بازسازی های زیادی در قسمت های مختلف این میدان زیبا انجام شده. اما پس از روی کار آمدن حکومت پهلوی، این بنا در دست مرمت و بازسازی قرار گرفت که تا امروز نیز ادامه دارد. در کنار این مسجد، مدرسه نیز برای تدریس شیخ لطف الله بنا شد که امروز از بین رفته است. ارامنه ها حق ورود و گذر از پل الله وردی خان را نداشتند و تنها می توانستند تا ابتدای پل بیایند به همین خاطر در آن زمان مبادلات کالایی خود را با اصفهانی ها تنها بر روی همین پل انجام می دادند!

بازارها, مکان هایی هستند که در آن فرد تعاملات اجتماعی را تجربه, فضا را احساس و به ادراک محیط نایل می آید. چهارباغ مکانی است که بالای شهر و پایین شهر را به هم وصل میکند و مردم میتوانند در آن به تفریح بپردازند و اوقات فراغت خود را با کمترین هزینه پر کنند. این رستوران با کیفیتی مثالزدنی و تنوع بالای غذایی به شکل سلف سرویس از مهمانان خود پذیرایی میکند و هیچ محدودیتی برای مشتریان در انتخاب غذا و دیگر سرویسها وجود ندارد. رستوران ترنج یکی از زیباترین و بهترین رستوران های اصفهان است. یکی از قدیمی ترین بنا های معماری یزد مدرسه ضیائیه است که به زندان اسکندر معروف است. ادعاهای مختلفی در رابطه با دلیل استفاده از این کاشی ها و مصالح وجود دارد که از شایع ترین آن ها می توان به هزینه بسیار بالا این امر و نیزعجله برای به اتمام رساندن تزئینات بنا اشاره نمود. به نظرم اگه خودت در تور اصفهان گردی که فارا گشت تدارک دیده شرکت کنی، بهتر این مسئله رو درک می کنی. اگه به اصفهان سفر کنی تمام این عظمت و شکوه رو می تونی در چند متری خودت تماشا کنی! وقتی در جلوی محوطه قرار می گیرید، می توانید از 3 ورودی استفاده نمایید. یعنی وقتی که در ورودی میدان نقش جهان بایستی، دور تا دور این میدان، مغازه ها و حجره ها رو می بینی که هر کدوم به فروش صنایع دستی یا یکی از آثار هنری اصفهان تعلق داره. از طرفی تزئیناتی که بر روی سقف مسجد و طاق ها انجام شده هنر معماری اصیل ایرانی را از دوران ایلخانی تا صفویه به خوبی به نمایش می گذارد و بسیار چشم نواز است. مردم دور آتش جمع می شدند و جشن ها و آیین های مذهبی را اجرا می کردند.

هفته اصفهان از سوم تا نهم اردیبهشت ماه همزمان با میلاد شیخ بهایی برگزار می شود. این میدان در اردیبهشت ماه سال 1358 خورشیدی با شماره 102 به عنوان آثار ملی ایران و با شماره 115 به عنوان نخستین آثار ایرانی میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این میدان تاریخی در بهمن سال ۱۳۱۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و خوشبختانه در سال ۱۳۵۸ در فهرست میراث جهانی یونسکو هم ثبت شد. ميدان نقش جهان از سوي سازمان يونسكو به عنوان ميراث فرهنگي بشري به ثبت رسيده است. این استاد دانشگاه با بیان اینکه میراث فرهنگی بودجه و توانمندی برای اقدام درخصوص جلوگیری از آسیب بناها از فرونشست را ندارد، ابراز داشت: اداره کل میراث فرهنگی اصفهان بودجه نداشت که GPS روی سازههای تاریخی نصب شود که سازمان زمین شناسی قرائت تغییر شکل بناها را انجام دهد و این درحالی است که یک جا حاضریم ۳۰ هزار واحد مسکونی بسازیم و در جای دیگر پول نداریم که نرخ فرونشست در سازه بررسی و مشخص شود. یکی از خانههای تاریخی اصفهان برای عکاسی و بازدید که قدمت آن به زمان زندیه بر میگردد، خانه تاریخی ملاباشی است. قدمت مسجد جامع عباسی در میدان نقش جهان اصفهان به دوران صفوی بازمیگردد و دارای معماری بی نظیری است. اگر به نمای بیرونی ساختمان کاخ عالی قاپو نگاهی کنید، می بینید که به کاشی های هفت رنگ، خطوط اسلیمی، گچ بری های بی نظیر، نقاشی هایی از گل ها و شکارگاه ها مزین شده است. همچنین اگر از سمت میدان نقش جهان قصد بازدید از کاخ را دارید، می توانید به راحتی با کمی پیاده روی به مقصد برسید.

در صورتی که قصد سفر به اصفهان و بازدید از این محله زیبا را دارید پیشنهاد می دهیم با مطالعه این مقاله از مجموعه مقالات وب سایت بزن بریم سفر ما را همراهی کنید. اگر به قصد عکاسی به چهلستون میروید باید بگوییم که بهتر است زمان غروب خورشید را انتخاب کنید زیرا انعکاس نور خورشید در استخر روبهروی کاخ عکاسی را دشوار میکند. انعکاس تصویر بیست ستون در استخر بزرگ عمارت که مانند این است که این عمارت چهل ستون دارد. یکی از پروژه های بزرگ در دهه هفتاد بشمار می رود که با خاصیت چند عملکردی خود، گردشگران و مسافران زیادی را به اصفهان دعوت کرده است. از ویژگی های این مسجد بازتاب صدا در زیر گنبد بزرگ مسجد است که بلندی آن به 52 متر می رسد. منبع عکس: toptourist.ir، عکاس: ناشناسدر جنوب شهر اصفهان مجموعهای بزرگ و مجهز ساخته شده است که به نام سیتی سنتر (قلب شهر) شناخته میشود. این باغ، نام خود را از شهری در آذربایجان گرفته بود که اینک به نام نخجوان خوانده میشود. جالب است بدانید، در بین تمامی باغ های که شاه عباس در زمان حکومت خود و انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت ایجاد و احداث گردید، تنها باغ چهلستون و باغ هشت بهشت بر جای مانده اند و مابقی آن ها از بین رفته اند.

از طوطی تا توکان را شما از پشت شیشه ها خواهید دید. واگنها یک فضای چهار بعدی را طی میکنند و در طول مسیر 19 افکت مختلف را خواهید دید. همچنین یک بخش عکس یادگاری، فروشگاه هدایا، کافی شاپ و پارکینگی هم در این مجموعه طراحی و تعبیه شده تا بازدید کنندگان اوقات شادتر و با اماکانات مناسبی را در این مجموعه سپری کنند. اگر به یزد دوست داشتنی سفر کردید، حتما بازدید از این مسجد ایرانی را در برنامه خود قرار دهید. بالای ورودی نیز ایوان کاخ قرار دارد و پشت در ورودی در دو طرف اتاقهای مخصوص امور اداری قرار گرفتهاند. برخی از فتوحات جزیرهای در پرتغال نیز در بالای این سردر نصب شده است. مجموعه بزرگ شهربازی دریم لند در کنار قسمت روباز، یک قسمت سرپوشیده نیز دارد که تفریحات و سرگرمیهای متفاوتتری را در خود جای داده است . مسجد شیخ لطف الله مناره و صحن ندارد ولی گنبد بزرگ آن از نمونه های کم نظیر معماری مساجد است. سه بناي مسجد امام، مسجد شيخ لطف الله و سر در بازار قيصريه با طاق هاي متحدالشكل به هم مربوط شده اند. تماشای میدان نقشجهان هم برات هیچ هزینه ای نداره. بازدید کنندگان در این شهربازی به دوصورت میتوانند هزینه بلیط برای استفاده از تفریحات شهربازی را بپردازند. در قسمت غربی میدان، قصر شاه (عالیقاپو) و ادارات پادشاهی بود که مکانی برای فعالیتهای عمدهی کارگزاران حکومتی و مرکز نظام اداری ایران بود.

باغ گل های اصفهان از قسمت های مختلفی مانند باغ رز، باغ صخره ای، باغ سوزنی، باغ گیاهان دارویی و… این بخش یکی از اصلی ترین بخش های تخصصی باغ پرندگان اصفهان است که وظیفه تهیه غذا با توجه به نیاز پرندگان را بر عهده دارد. به گزارش رویداد۲۴ از مکان های تفریحی اطراف اصفهان، نام یکی از ناب ترین انتخاب ها در میان جاهای دیدنی اطراف اصفهان به چشم می خورد. در پشت بنا چند حوض نیز دیده میشود که جهت ذخیره آب و استفاده از آب باران کاربرد داشته است.آب مصرفی این کاروانسرا از چشمه سیاه در 5/7 کیلومتری قصر، توسط آبراهه سفید رنگی که از سنگ تراشیده شده، منتقل می شده است. بسیاری از معماران بزرگ، امروزه، در حال مرمت سقف رنگی این بنا هستند. برخی از باستانشناسان، این بنا را یکی از زیباترین مساجد دنیا معرفی کردهاند. غذاهای سنتی در اصفهان غذاهای سنتی بسیاری مورد استفاده هستند که برخی از آنها مربوط به شهرهای دیگر اصفهان بوده اند و یا در شهرهای دیگر ایران نیز رواج داشته و دارند. گنبد طلاکاری شده کلیسا نقاشیهای خیرهکنندهای نیز دارد که از مهمترین آنها به تصاویر 12 حواری حضرت مسیح میتوان اشاره کرد. این محله از شمال با میدان کشاورز، میدان سلطان پناه و خیابان صابر یزدی، از شرق با میدان امام رضا، بلوار دهه فجر، بلوار امام رضا، بلوار شهدا، خیابان دهه فجر، خیابان شهدای یعقوبی، میدان صاحب الزمان و میدان خاتمی، از جنوب با خیابان بنافتی زاده، خیابان سلمان فارسی، خیابان چمران، بلوار بسیج، خیابان عاصی زاده، خیابان قیام و خیابان امام خمینی و از غرب با خیابان نواب صفوی، خیابان انقلاب، بلوار دولت آباد، خیابان شهید دانش پایه، خیابان حضرت امیر، خیابان مسجد ملا اسماعیل و خیابان امامزاده جعفر محدود شده است و با محلههای اکرم آباد، نیایش، نرسی آباد، چهارمنار، استاد اشرف آهنگر، مریم آباد، سید صحرا، صدرآباد، فهادان، نصر آباد، زرتشت، رحیم آباد، گازرگاه، جنت آباد، توحید، شهید مطهری، شیخداد، لب خندق، سیدالشهدا، میرقطب، یعقوبی، باغ گندم، سعدی، گلچینان، حسینی، نظر کرده، زیبا، خواجه خضر، سرجمع، گنبد سبز مجاورت دارد.

در جنوب این میدان نیز مسجد جامع عباسی (امام) قرار دارد که نشانهی باورهای مذهبی سلسله صفویان است. برکه و آبشار باغ در ضلع جنوب شرقی جا گرفته است و مساحتی بیش از ۳۵۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده است. ابنیه تخریب شده این میدان: غیر از ابنیه ای که اکنون موجودند، یادبودهای دیگری نیز در میدان نقش جهان وجود داشته که به تدریج کابرد خود را از دست داده و از میان رفته اند. علاوه بر اینها، شهربازیهای پوشیده دیگری نیز در اصفهان وجود دارند که از تفریحات و سرگرمیهای جالب و هیجانانگیزی برخوردار هستند. در این مطلب سعی کردیم شما را با بهترین شهربازیهای اصفهان و ویژگیهای منحصربهفرد هر کدام آشنا کنیم. در ادامه چند مورد از شهربازیهای سرپوشیده در اصفهان را به شما معرفی کردهایم. در چند قدمی ابتدای خیابان سپه عمارت دیدنی چهلستون خودنمایی میکند. یکی از مسائل بسیار مهمی که باعث شده تا چهلستون به یک کاخ دیدنی تبدیل شود، طراحی و معماری آن است. صنایعدستی یزد بسیار محبوب بوده و همینطور شیرینیهای خوشمزه در این شهر، در سراسر ایران طرفدار دارند. بخشهایی از این میدان باشکوه نیز در حملات «اشرف افغان» به ایران تخریب و بخشهایی مانند عمارت نقارهخانه در طول دوره پادشاهی قاجاریان بهکلی نابود شد.

قبل اینکه در دوره صفویه، اصفهان پایتخت پادشاهی بشه، در محلی که این میدان ساخته شده، یک باغ بزرگ وجود داشته که اسمش نقش جهان بوده. کوچههای آشتیکنان یزد، کوچهپسکوچههای خشتی و پیچدرپیچ هزارتو هستند که با دیوارهای بلند و زیبا همچون یکشبکه بزرگ در بافت تاریخی یزد قرار گرفته و خانههای سنتی را در دل خود جای دادهاند؛ خانههایی که دربهای چوبی و بزرگ با دقالبابهای شگفتانگیز دارند. و از آن عکس و کارت پستال های زیبا نیز چاپ کردند. ↑ یادگارهای یزد، ایرج افشار، یزد:نیکو روش و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، چاپ دوم، ۱۳۷۴، ج۲، ص۷۸۵. ↑ دلاواله، سفرنامه، 1370ش، ص380. ↑ سيوري، ايران عصر صفوي، 1372ش، ص152. اين ميدان محل انجام مسابقات و بازي هاي معمول آن عصر (چوگان، قاپوق اندازي) بوده است. شاه عباس اول همزمان با انتقال پایتخت از قزوین به اصفهان، با استفاده از طراحان، معماران، مهندسان، کاشیکاران و سنگتراشان حرفهای از جمله «استاد محمدرضا» و «استاد علیاکبر اصفهانی» که نام آنها بر سردر بناهای پیرامونی میدان نقش جهان ثبت شده است، نقش جهان را توسعه داد و این بنا را بهعنوان شاهکاری هنری و ایرانی در عصر صفوی به جهان معرفی کرد. اکنون هم با نام “حمام خان” در بین مردم شهرت دارد. در این بازار سرپوشیده حتی قدمزدن هم لذتبخش خواهد بود. اقتصاد ۲۴- بهرام نادی اظهار داشت: در بازدیدی که به تازگی از مدرسه ناصریه و مسجد امام (ره) (مسجد جامع عباسی) داشتم، گنبد این مسجد تاریخی ترک خورده و ستونهای آن کج شده و حتی پای ستونهای سنگی شکسته است. و مدرسه خواجه ملک. به رسم معماری کویری، بنای مدرسه دور تا دور یک حیاط مرکزی قرا گرفته و در وسط آن هم چاهی عمیق وجود دارد که به یک سرداب میرسد. پس بد نیست تا در شب هم سری به این محله بزنید و در فضای دنج جلفا که با چراغ های مختلفی تزئین شده استراحتی کنید.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد اجاره ماشین جهت سفر لطفا از سایت ما دیدن کنید.