ما خانم ها حداقل یک بار تجربه دردناکی از جمع شدن کرم پودر یا ظاهراً مالیدن کرم روی صورت داشته ایم! این شاید یکی از بدترین چیزهایی باشد که می تواند آرایش یک زن را خراب کند. اگر می خواهید همیشه چهره ای زیبا و طبیعی داشته باشید، باید دلایل و اشتباهاتی که می تواند باعث از بین رفتن کرم پودرها شود را بدانید و سپس راه های پیشگیری و رفع آن را بیاموزید.

آیا می دانید چه چیزی باعث جمع شدن کرم پودر روی صورت می شود؟ (7 دلیل مهم!)

اکثر شما فکر می کنید قوام کرم پودر فقط به نوع کرم بستگی دارد، اما این نظر اشتباهی است! اگرچه استفاده از کرم پودر نادرست مهمترین عامل بدتر شدن آرایش است، اما عوامل متعددی وجود دارد که در صورت عدم رعایت آنها می تواند باعث ساییدگی کرم روی صورت شود. در زیر رایج ترین اشتباهاتی که خانم ها کمتر به آن توجه می کنند آورده شده است:

اشتباه اول، انتخاب محصول اشتباه!

انتخاب و خرید کرم پودر در نتیجه آرایش شما بسیار مهم است. اگر به دنبال راهی برای جلوگیری از کرم پودر هستید، بهتر است ابتدا محصولات با کیفیتی که با رنگ پوست شما همخوانی دارد، مانند کرم پودر MAC خریداری کنید. اگر پوست سردی دارید، توصیه می شود کرم پودر را روی زمینه رنگ صورتی-دارچینی انتخاب کنید. اما اگر رنگ پوست شما گرم است بهتر است کرم هایی با زمینه زرد درست کنید.

مراقب باشید به جای اینکه به کرم رنگ پودر توجه کنید به ترکیب آن نیز نگاه کنید. مثلا اگر پوست چرب دارید از کرم پودر مات و اگر پوست مختلط دارید از نمونه های نیمه مات استفاده کنید.

اشتباه دوم، پوست آماده نیست!

بعد از خرید محصول مناسب، مهم ترین چیزی که روی ظاهر نهایی کرم پودر روی صورت شما تاثیر می گذارد، آماده سازی پوست شماست. متخصصان در پاسخ به این سوال که چگونه از کرم پودر استفاده کنید تا ساییده نشود، توصیه می کنند قبل از استفاده از کرم حتماً مرطوب کننده و پرایمر به صورت خود بزنید تا از خشک شدن پوست جلوگیری شود و سپس کرم را بمالید. . خاموش شد به یاد داشته باشید، پس از استفاده از پرایمر و مرطوب کننده، باید به پوست خود زمان دهید تا کاملا جذب شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی از خانم ها ترجیح می دهند آرایش خود را کاهش دهند و به جای استفاده جداگانه از پودر و مرطوب کننده، از کرم پودر مرطوب کننده استی لادر استفاده می کنند که هر دو را همزمان انجام می دهد.

اشتباه سوم استفاده نکردن از پودر سفت کننده!

اگر نمی خواهید کرم پودر یا کرم پودرتان از بین برود، باید استفاده از اسپری یا پودر را در روتین آرایش خود بگنجانید.

اشتباه چهارم استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت است!

بسیاری از خانم ها با وجود استفاده از کرم پودر مناسب و آماده سازی پوست قبل از آرایش، از پخش شدن کرم پودر روی صورت شکایت دارند! اگر این مشکل را دارید، بهتر است آرایش خود را بررسی کنید. بعد از مدتی ممکن است برس یا اسفنج شما کیفیت اولیه خود را از دست بدهد و نتواند کرم پودر را به خوبی روی پوست پخش کند. البته احتمال کثیف شدن برس یا اسفنج نیز وجود دارد. باید هر چند روز یکبار ابزار خود را بشویید.

اشتباه پنجم، عدم برداشتن پوست

یکی دیگر از مواردی که شاید افراد کمتری در روتین پوست خود بگنجانند لایه برداری است. حذف لایه های اضافی پوست که حاوی سلول های مرده، چربی اضافی و موهای زائد هستند بسیار مهم است، زیرا اگر این کار انجام نشود کرم پودر به درستی روی پوست پخش نمی شود و جذب نمی شود. بنابراین باید هفته ای دو تا سه بار با استفاده از روش های فیزیکی مانند شستشو یا روش های شیمیایی مانند شستشوی صورت، لایه برداری پوست انجام شود.

اشتباه ششم: استفاده از کرم پودر با غلظت بالا

شاید فکر کنید استفاده از کرم پودر با غلظت بالا می تواند صورت شما را بهتر بپوشاند، اما بد نیست بدانید که کرم پودر با غلظت بالا نه تنها زیبایی و اثربخشی کرم های صورت را بهبود می بخشد، بلکه صورت را چرب می کند. لایه برداری. روی پوست به روغن تبدیل می شوند. توصیه می شود برای جلوگیری از کیک شدن پایه از روغن سبک با روکش متوسط ​​استفاده کنید.

اشتباه هفتم نحوه استفاده نادرست از کرم پودر

برخی از خانم ها به اشتباه فکر می کنند که برای پوشاندن بهتر پوست و جلوگیری از کیک شدن آن باید مقدار زیادی کرم پودر به پوست خود بزنند، اما این کار نتیجه معکوس دارد و باعث ساییده شدن کرم از روی پوست می شود. برای جلوگیری از لایه برداری بهتر است مقدار لازم کرم پودر را روی صورت بمالید و با یک اسفنج تمیز پخش کنید.

چند ترفند دیگر برای اینکه کرم پودر کیک نشود!

قبل از استفاده از روغن پودر صورت خود را با روغن رومیزی بشویید.

از آرایش بیش از حد روی نواحی دارای چین و چروک زیاد خودداری کنید.

برای جلوگیری از لایه برداری دور چشم بهتر است ناحیه زیر چشم را مرطوب کنید.

توصیه می کنیم برای جلوگیری از چین و چروک زیر چشم از کانسیلر ضد آب استفاده کنید.

برای پوشاندن بهتر چین و چروک های پشت پلک بهتر است از پرایمر سایه چشم استفاده کنید.

قبل از اتمام آرایش، به صورت خود زمان دهید تا کرم پودر، پرایمر و مرطوب کننده جذب پوست شما شود.

کلام آخر اگه کرم پودر روی صورتم افتاد چیکار کنم؟

ایجاد پودر روی صورت یکی از مشکلاتی است که خانم ها هنگام آرایش صورت با آن مواجه می شوند. و اگر نگران استفاده از کرم پودر روی صورت خود هستید و می خواهید آرایشی تمیز و خوب داشته باشید، باید مراحل زیادی مانند استفاده از پودر خوب، برداشتن پوست، استفاده از فریم و ... را طی کنید. در این مقاله اشتباهات رایجی که باعث ریزش کرم پودر روی پوست می شوند، فهرست شده است. بدون شک با خواندن و دنبال کردن آنها می توانید نگرانی های کیک را برای همیشه از بین ببرید!

مراجعه به منبع: https://moorashin.com/product/کرم-پودر-استی-لادر-دابل-ور-estee-lauder/