هنگامی که برق روشن و روشن می شود، موتور یک فن را به حرکت در می آورد که فشار هوای داخل پاک کننده را کاهش می دهد و خلاء کوچکی ایجاد می کند. در نتیجه، فشار هوای بیرون، هوای داخل را مجبور می‌کند تا از لوله به تمیزکننده عبور کند.

هنگامی که هوا وارد جاروبرقی می شود، گرد و غبار و زباله ها از طریق یک فیلتر از هوا جدا می شوند. جاروبرقی ها فیلترهای مختلفی دارند. اکثر جاروبرقی ها دارای یک پارچه یا کیسه کاغذی مخصوص هستند که اجازه عبور هوا را می دهد، اما بیشتر گرد و غبار و زباله ها نمی توانند از آن عبور کنند و در نتیجه در داخل آن جمع می شوند.

در برخی از ماشین های نظافتی از ظرف مخصوصی به نام قوطی استفاده می شود، هوا و زباله به سرعت جریان می یابد، گرد و غبار روی دیوار می ریزد، پایین می افتد و در ته ظرف جمع می شود. تقریباً همیشه هوای تازه از بالا جریان دارد.

برخی دیگر از جاروبرقی ها از آب برای نظافت و شستشو استفاده می کنند که در این صورت گرد و غبار در ذرات آب محبوس می شود. از آنجایی که ذرات آب سنگین‌تر از هوا هستند، پس از رسیدن به جاروبرقی داخل مخزن می‌افتند.

نمایندگی لوازم خانگی بوش در یک موتور خلاء معمولی، یک فن در پایین وجود دارد که مکش هوا را فراهم می کند. وقتی هوا وارد می شود، به داخل موتور هدایت نمی شود، بلکه از طریق سوراخ های کناری به بیرون منتقل می شود. بنابراین در این مدل ها از فن دیگری برای خنک سازی موتور استفاده می شود.

جاروبرقی چگونه کار می کند؟

هنگامی که جاروبرقی را وصل می کنید و آن را روشن می کنید: سرویس جاروبرقی بوش
1. برق موتور را به حرکت در می آورد. موتور با پره های زاویه دار (مانند پروانه هواپیما) به یک فن متصل می شود.

2. با چرخش پره های فن، هوا را به سمت درگاه خروجی فشار می دهند.

3. با حرکت ذرات هوا به سمت جلو، چگالی ذرات (و در نتیجه فشار هوا) در جلوی فن افزایش و در پشت فن کاهش می یابد.

وقتی نوشیدنی را می چشید، افت فشار پشت قیف با افت فشار پشت نی برابر است. سطح فشار روی سطح پشت فن در مقایسه با هوای بیرون جاروبرقی (مدار فشار هوا) کاهش می یابد. این یک خلاء و یک خلاء جزئی در داخل تصفیه کننده ایجاد می کند. از آنجایی که فشار هوای داخل جاروبرقی کمتر از فشار بیرونی است، هوای بیرون از طریق ورودی جاروبرقی وارد جاروبرقی می شود.

همانطور که فن ها کار می کنند، خروجی خلاء باز می ماند و جریان مداوم هوا از طریق درگاه ورودی به داخل و از طریق درگاه خروجی خارج می شود. اما جریان هوا چگونه گرد و غبار و زباله ها را از فرش و قالی بلند می کند؟ اصل اساسی اصطکاک است.

این آلودگی ها و کثیفی ها به کیسه جاروبرقی منتقل می شود (این کیسه می تواند یک کیسه پارچه ای یا یک کیسه کاغذی یکبار مصرف داخل یک کیسه پارچه ای باشد).

هوای نسبتاً تمیزی از پشت دستگاه خارج می شود. توجه داشته باشید که هوای خروجی گرمتر از هوای ورودی است زیرا گرمای موتور الکتریکی را جذب می کند.