فرنی یکی از محبوب ترین دسرهای ایرانی است. از این دسرهای خوشمزه برای غذا دادن به کودکان نیز استفاده می شود. فرنی ها به راحتی آماده می شوند و مواد لازم به راحتی در دسترس هستند. فرنی را می توان برای صبحانه در ماه رمضان استفاده کرد. در حالی که فرنی در حال آماده شدن است، می توان آن را با اضافه کردن شکلات یا زعفران تغییر داد. در این مقاله از رژیم غذایی غفاری مربوط به طرز تهیه فرنی طرز تهیه فرنی آرد برنج، طرز تهیه فرنی نشاسته ای برای 4 نفر، طرز تهیه فرنی زعفرانی و طرز تهیه فرنی با آرد برنج و بادام را ارائه می دهیم.

نحوه پختن

توپ ها انواع مختلفی دارند. در زیر چند غذا در مورد طرز تهیه فرنی را نشان خواهیم داد.

طرز تهیه فرنی از آرد برنج

یکی از روش های تهیه فرنی، تهیه فرنی با آرد برنج است.

مواد لازم برای تهیه فرنی آرد برنج:

چهار لیوان شیر

یک لیوان آب

نصف لیوان گلاب

چهار قاشق چایخوری شکر

چهار قاشق غذاخوری آرد برنج

نصف قاشق چایخوری هل آسیاب شده

مواد لازم برای تزیین

دارچین

در محل سکونت شما

تهیه شده با زعفران

طرز تهیه پوخاری با آرد برنج به این صورت است:

ابتدا چهار پیمانه شیر سرد را در قابلمه ای به اندازه مناسب و ترجیحا بدون دسته بریزید سپس آرد برنج را با شیر سرد مخلوط کنید سپس شکر و فلفل را به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. خوب مخلوط شده حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید. وقتی خمیرتان کمی غلیظ تر و یکدست تر شد، گلاب را اضافه کنید و هم بزنید تا به غلظت دلخواه برسد. سپس آن را در کاسه هایی که می خواهید سرو کنید بریزید و بگذارید خنک شود. کدو تنبل خود را با دارچین، پسته و زعفران دم کرده تزیین کنید.

طرز تهیه فرنی نشاسته ای برای 4 نفر

از انواع دیگر تهیه فرنی می توان به تهیه فرنی با نشاسته اشاره کرد. مواد لازم برای تهیه فرنی با نشاسته عبارتند از:

دو لیوان شیر

دو قاشق غذاخوری شکر

دو قاشق غذاخوری نشاسته

یک قاشق گلاب

نصف قاشق چایخوری وانیل

طرز تهیه فرنی به این صورت است که ابتدا دو پیمانه شیر سرد را در قابلمه ای ریخته و دو قاشق غذاخوری نشاسته را به شیر سرد اضافه کرده و هم می زنیم تا خوب در شیر حل شود. سپس قابلمه را روی شعله گاز قرار دهید و روی حرارت ملایم هم بزنید تا نچسبد. وقتی فرنی به غلظت دلخواه رسید، شکر، وانیل و گلاب را به قابلمه اضافه کرده، هم بزنید، سپس از روی حرارت بردارید و در ظرف مورد نظر بریزید. فرنی را می توان با دارچین، خلال بادام و خلال پسته تزیین کرد و سپس در یخچال گذاشت.

طرز تهیه جوانه زفان

یکی دیگر از روش های تهیه فرنی، تهیه فرنی زعفرانی است.

مواد لازم برای تهیه فرنی زعفران عبارتند از:

دو قاشق غذاخوری آرد برنج

چهار قاشق شکر

دو لیوان شیر

گلاب به میزان لازم

زعفران آسیاب شده به میزان لازم

برابر با نوک یک قاشق وانیل

طرز تهیه فرنی زعفران به این صورت است که ابتدا شکر و نشاسته را در ظرفی به اندازه مناسب و مناسب برای نگه داشتن گاز مخلوط کرده و شیر سرد را به مخلوط شکر و نشاسته اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا گلوله نشود. سپس ظرف را روی شعله گاز بگذارید و مواد را مدام با حرارت ملایم هم بزنید تا مخلوط و چسبناک شود. بعد از اینکه مخلوط فرنی کمی غلیظ شد، هل، زعفران و گلاب را به قابلمه روی حرارت اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا خوب مخلوط شود و فرنی به غلظت مناسبی برسد. بعد از اینکه فرنی به غلظت دلخواه رسید فرنی را از روی حرارت بردارید و در ظرف سرو بریزید. می توانید فرنی خود را به سلیقه خود با دارچین، خلال بادام و پسته تزیین کنید. فرنی را وقتی داغ است در یخچال بگذارید و وقتی داغ است آن را سرد نکنید زیرا آب آن از بین می رود.

طرز تهیه فرنی با آرد برنج و بادام

حریره بادام نوعی فرنی متفاوت است که به دلیل طعم بادام کمی با فرنی معمولی متفاوت است. از خواص رب بادام می توان به کاهش استرس، کنترل فشار خون، کنترل کم خونی و پیشگیری از سرطان اشاره کرد. این طرز تهیه فرنی در زیر تقدیم شما می شود.

مواد لازم برای تهیه آرد برنج و حریره بادام:

دو لیوان شیر

نیم لیتر گلاب

دو قاشق شکر

دو قاشق غذاخوری آرد برنج

2 قاشق غذاخوری آرد بادام

بیست و پنج گرم خلال بادام

مراحل تهیه حریره بادام عبارتند از:

فاز اول

ابتدا یک کاسه کوچک بردارید و شله بادام و یک چهارم فنجان گلاب را اضافه کنید. خلال بادام را به مدت دو ساعت در گلاب خیس کنید تا طعم و عطر گلاب گرفته و کمی نرم شود.

درجه دوم

یک قابلمه مناسب (اگر چوب نباشد بهتر است) بردارید و شیر سرد را داخل آن بریزید و آرد برنج و آرد بادام را با کمک الک به شیر سرد اضافه کنید و مدام آرد برنج، آرد بادام را مخلوط کنید. و شیر را تا زمانی که خوب مخلوط کنید تا گلوله ای در آرد نباشد.

سطح سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و شکر را به قابلمه اضافه کنید و شروع به هم زدن کنید تا شکر به خوبی در رب بادام شما حل شود. در این مرحله بادام ها را آبکش کرده و به فرنی اضافه می کنند.

مرحله چهارم

مواد کاشا را مدام روی حرارت هم بزنید تا به غلظت دلخواه برسند و نسوزند. بعد از اینکه به حالت یکنواخت رسیدید، فرنی را از روی حرارت بردارید و با گلاب باقیمانده مخلوط کنید. صبر کنید تا فرنی شما کمی خنک شود، سپس آن را بشکنید و غذاهای مورد علاقه خود را اضافه کنید.

فرنی و رژیمی

فرنی یک دسر خوشمزه است که نه تنها به دلیل طعم خوب، بلکه به دلیل فواید آن برای سلامتی بسیار محبوب است. اما به دلیل وجود نشاسته و کربوهیدرات می تواند در افزایش وزن موثر باشد و به همین دلیل برخی از مصرف آن اجتناب می کنند. با این حال، خواص آن را نمی توان نادیده گرفت، به خصوص در مورد آنژین، و بنابراین نباید آن را به طور کامل کنار گذاشت. اگر برای هر غذایی این مشکل را رعایت کنیم و مقدار صحیح آن را بدانیم می تواند در شکل فیزیکی ما موثر باشد و از خواص آن نیز استفاده کنیم. رژیم‌های غذایی بهاره غفاری از رژیم‌های اساسی هستند زیرا این ویژگی را دارند که میزان غذا را بدون حذف آن متعادل کنند، بنابراین می‌توانید سلامت و تناسب اندام را در کنار هم داشته باشید.

ادامه پست:https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-فرنی-با-نشاسته/