پاکسازی پوست، انواع روش های پاکسازی و فواید آنها

بسیاری از افراد از فواید پاکسازی پوست آگاه نیستند. اما با پاکسازی پوست می توانید پوستی بی عیب و نقص داشته باشید. آلودگی های محیطی، نور خورشید و استرس می توانند تاثیر منفی بر روی پوست داشته باشند. لایه برداری سلول های مرده پوست را از بین می برد و پوست را تمیز می کند.

پس پاکسازی پوست چیست؟ چرا باید پوستمان را تمیز کنیم؟ فواید پاکسازی پوست چیست؟ برای مراقبت از پوست با چه کسی تماس بگیریم؟ برای دانستن پاسخ این سوالات با پزشک خود همراه باشید.

اگر شما هم قصد پاکسازی پوست خود را دارید، بهتر است با چند متخصص پوست مشورت کنید. بررسی کاربرد و عوارض پاکسازی پوست به ویژه زمانی که روش های تمیز کردن در کلینیک مورد نظر باشد، بسیار مهم است.

فواید پاکسازی پوست چیست؟

اهمیت پاکسازی پوست برای بسیاری روشن نیست. بسیاری برای جراحی زیبایی و انواع روش های جوانسازی پوست هزینه می کنند، اما روی تمیز کردن پوست تمرکز نمی کنند. بسیاری از مشکلات پوستی به دلیل تمیز نکردن مناسب پوست و باقی ماندن ناخالصی ها و مواد آرایشی روی پوست ایجاد می شود. بنابراین تمیز کردن صورت بسیار مهم است و پس از انجام این کار متوجه تغییراتی در پوست خود خواهید شد. برخی از مزایای تمیز کردن عبارتند از:

بافت پوست را بهبود می بخشد و پوست را روشن می کند.

به از بین بردن لکه های سیاه و سفید کمک می کند.

گردش خون را افزایش می دهد و پوست را جوان می کند.

به مرطوب کردن و تغذیه پوست کمک می کند

چه نوع پاکسازی پوست وجود دارد؟

پاکسازی پوست یکی از روش های مراقبت از پوست است و به روش های مختلفی انجام می شود. با استفاده از محصولات طبیعی می توانید پوست خود را در خانه تمیز کنید. پس از انجام یک پاکسازی حرفه ای زیر نظر متخصص پوست و بررسی نوع پوست، محصولات و روش های آن تصمیم گیری شده است. در زیر انواع روش های پاکسازی پوست را بیان کرده و مراحل آن را ذکر می کنیم.

شما می توانید پوست خود را در خانه با محصولات طبیعی تمیز کنید. انجام نظافت حرفه ای زیر نظر متخصص پوست و پس از بررسی نوع پوست، محصولات و تکنیک ها مشخص می شود.

1. پوست (درمان عمقی پوست)

یکی از بهترین راه ها برای تغذیه و مراقبت از پوست، درمان پوست صورت است که به آن درمان صورت نیز می گویند. این کار معمولا در کلینیک ها و جراحی ها زیر نظر متخصص پوست انجام می شود. با این روش پوست صورت کاملاً پاک می شود و آلودگی ها و باکتری ها از بین می روند. در نهایت رطوبت به پوست باز می گردد و گردش خون و مواد مغذی ضروری با کمک ماساژ افزایش می یابد. برای انجام درمان های پوست صورت، متخصص مربوطه از شما می خواهد که روی تخت دراز بکشید و درمان های پوست صورت را به ترتیب زیر انجام دهید:

ماساژ: در مرحله اول، متخصص مربوطه کار خود را با ماساژ صورت و گردن شروع می کند. از روغن هایی مانند روغن اسطوخودوس تسکین دهنده برای ماساژ استفاده می شود.

پاکسازی: در این مرحله متخصص پوست از محصولات ملایم برای تمیز کردن پوست استفاده می کند. این مرحله با ماساژ نیز همراه است و احساس آرامش را ایجاد می کند.

لایه برداری: بعد از پاک کردن آرایش و پاکسازی، نوبت به لایه برداری می رسد. برخی از کلینیک ها از لایه برداری ملایم و برخی دیگر از لایه برداری صورت استفاده می کنند. هدف از لایه برداری از بین بردن سلول های مرده پوست و سایر ناخالصی ها است.

گرمای صورت: در برخی بیمارستان ها این اتفاق نمی افتد. اما برخی دیگر پس از سوختن از بخار برای باز کردن منافذ پوست استفاده می کنند. متخصص بخار را روشن کرده و روی صورت می‌مالد. آنها از شما می پرسند که آیا می توانید استراحت کنید یا مشکلی دارید؟ این 10 تا 15 دقیقه طول می کشد.

حذف ناخالصی های پوست: پس از بخار دادن، متخصصین پوست با استفاده از یک قلم پاک کننده لایه بیرونی آلودگی های پوست را از بین می برند. در چنین حالتی، جوش های روشن، لکه های سیاه و لکه های سفید از روی پوست پاک می شوند.

مرحله نهایی: در بیمارستان ها این مرحله متفاوت است. برخی از حوله مرطوب روی پوست برای بستن منافذ استفاده می کنند. برخی بیمارستان ها از لیزرهای نرم استفاده می کنند. برخی دیگر گزینه های لایه برداری شیمیایی و صورت را ارائه می دهند.

2. پاکسازی پوست با لیزر

یکی از روش های پاکسازی پوست استفاده از لیزر است. لیزر درمانی به روش های مختلفی برای پاکسازی و بهبود وضعیت پوست انجام می شود. این فرآیند تولید کلاژن را تحریک کرده و پوست را بازسازی می کند. یکی از انواع این لیزرها لیزر YAG است که تاثیر کمی دارد. انرژی لیزر حدود 2.5 میلی متر در سطح پوست نفوذ می کند و به درم می رسد. با این روش رنگدانه ها بالا رفته و غدد چربی کاهش می یابد. پس از استفاده از لیزر، پوست کمی قرمز می شود. با ناپدید شدن رنگ قرمز، نتایج تمیز به وضوح قابل مشاهده است.

لیزر یک دستگاه بازسازی کننده پوست است که به طور گسترده برای از بین بردن لکه های پوستی، چین و چروک، چین و چروک و سفت کننده پوست استفاده می شود. اما اگر هدف شما از بین بردن خشکی پوست و آبرسانی به پوست است، بهتر است از روش هایی مانند ماسک یا پوست صورت استفاده کنید.

3. پاکسازی پوست و میکرودرم ابریژن

در روش میکرودرم ابریژن لایه برداری و پاکسازی پوست به طور همزمان انجام می شود. از این روش برای درمان زخم ها، آسیب های ناشی از نور خورشید و تغییر رنگ پوست استفاده می شود. لایه برداری و پاکسازی پوست در این روش به دو صورت انجام می شود. در روش اول کریستال های کوچکی با دستگاه دستی روی پوست پخش می شود و سپس دستگاه مکنده این کریستال ها را همراه با سلول های مرده پوست جمع می کند.

روش دیگر از ابزار نوک الماسی استفاده می کند که به آرامی روی پوست حرکت می کند و لایه برداری می کند. احساس ارتعاش ایجاد شده در این روش به عنوان ماساژ عمل می کند و گردش خون را افزایش می دهد. در نهایت بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف می کند و پوست را شفاف می کند.

4. پاکسازی پوست در خانه

تمیز کردن پوست در خانه بسیار آسان است. تنها چند قدم وجود دارد که می توانید برای بهبود کیفیت پوست خود انجام دهید. امروزه چهره زنان و مردان به وضوح متمرکز شده است. شما می توانید این روش را در خانه بدون صرف هزینه زیاد برای تمیز کردن انجام دهید. برای نظافت خانه باید مواد و ابزار زیر تهیه شود.

روغن پاک کننده

پاک کننده صورت

صورتت را بشوی

بخارپز (اگر بخار پز ندارید جعبه حوله ای دارد)

ماسک خانگی برای پاکسازی صورت

تونیک صورت

یک مرطوب کننده خوب

اطراف او

کوتنگ پد
متن کامل مقاله را بخوانید: دوره فیشیال صورت در تهران فاطمه حبشی