صحبت کردن در رادیو دشوارتر از آن چیزی است که به نظر می رسد، زیرا مهارت های گفتاری شما باید به قدری خوب باشد که شنوندگان را وادار به شنیدن صدای شما برای مدت طولانی کند. این کار نیاز به برنامه ریزی قبلی دارد و اگر بدون برنامه ریزی قبلی صحبت کنید نتیجه خوبی نخواهید گرفت. صدای دلنشین و محتوای مفید، جذاب و سرگرم کننده می تواند تاثیر زیادی بر شنوندگان داشته باشد.

چگونه مجری رادیو شویم؟

شما باید یک برنامه رادیویی برای شنوندگان فراهم کنید که بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. همچنین قبل از اجرا باید این سوال را از خود بپرسید که می خواهید مخاطب چه چیزی را به خاطر بسپارد و چه واکنشی از او انتظار دارید. در واقع شما باید مخاطب خود را بشناسید، نیازهای آنها را در نظر بگیرید و در نهایت مخاطب را به درستی درک کنید.

هنگام صحبت کردن، جهتی را ارائه دهید و سعی کنید کلمات خود را به هم متصل کنید. اگر بدون جهت دهی اطلاعات زیادی به مخاطب بدهید، مخاطب را گیج می کنید و جذابیت متن را از دست می دهید. سعی کنید آن را کوتاه و ساده نگه دارید تا توجه مخاطبان را به خود جلب کنید. همچنین شروع و پایان سخنرانی و همچنین معرفی محتوا را مدیریت و برنامه ریزی کنید.

داشتن صدای شاد شما را منحصر به فرد و خاص می کند. داشتن توانایی و اشتیاق به این موضوع به شما این امکان را می دهد که متن های خسته کننده را به خوبی توضیح دهید و این لذت را به شنونده منتقل کنید.

بیان مفهوم خود به صورت شاعرانه و تخیلی تاثیر و جذابیت کلام شما را افزایش می دهد. گاهی اوقات می توانید صحبت های مجریان حرفه ای را بشنوید که گویی به صورت خصوصی با شما صحبت می کنند، که شما را تشویق به گوش دادن می کند. شما همچنین باید این احساس را منتقل کنید تا شنونده احساس کند با شماست.

گوش دادن به نمایشنامه های گذشته شیراحمدی به شما کمک می کند نقاط ضعف را پیدا کرده و آنها را برطرف کنید. به یاد داشته باشید که همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد. گاهی اوقات اشتراک‌گذاری داستان‌های زندگی‌تان به مخاطب این فرصت را می‌دهد که با شما احساس صمیمیت و صمیمیت کند.

در رادیو، باید با کلمات و عبارات خود تصاویر بسازید، بنابراین مهارت های خود را از طریق نوشتن، داستان سرایی، خواندن و سایر تکنیک هایی که به شما کمک می کند مخاطبان خود را درگیر خود نگه دارید، توسعه دهید.

صحبت کردن در مورد مسائل روزمره مخاطبان شما را به فکر کردن در مورد آنها مشغول می کند. حتی اگر به طور معمول این کار را انجام نمی دهید، باید سعی کنید در مورد مسائلی که برای مردم و جامعه مهم است اطلاعات کافی کسب کنید. تمام تلاش خود را برای جوان ماندن انجام دهید. داشتن تنوع و انگیزه باعث می شود برنامه خسته کننده نشود. اگر از قوانین و اصول معمول پیروی کنید خوب است، اما گاهی اوقات تکراری و قابل پیش بینی به نظر می رسد. بنابراین متفاوت بودن راه دیگری برای زیبا بودن است.

وظیفه گوینده رادیو چیست؟

سخنران کسی است که پیام یا سخنرانی را با آشنایی یا مهارت به مخاطب منتقل می کند. گوینده باید فن بیان عالی داشته باشد و به شعر و نثر تسلط داشته باشد، به ترتیب ادبی مانند افعال و مضمون تسلط داشته باشد و هر کدام را بخواند و تمرین کند. در واقع گفتار هنر بیان و صدا است که از طریق نوشتن به مخاطب منتقل می شود. یکی از ویژگی های گویندگان رادیو این است که نامرئی هستند و تنها از طریق صدا با مخاطب ارتباط برقرار می کنند. بنابراین گوینده باید با صدای ملایم و متفاوت صحبت کند.

زمان کار مطلع بستگی به محل کار و برنامه کاری دارد. برخی از برنامه های رادیویی به صورت زنده یا ضبط شده پخش می شوند. بنابراین بلندگو بر اساس آن و شیفت های خاص کار می کند. در صدا و سیما واقعاً تیمی کار می کنید پس باید بتوانید تیمی کار کنید. به انتقاد هم توجه کنید. در روی آنتن، خبرنگار باید بتواند تصمیمات مناسبی بگیرد تا بتواند به مسائل روز پاسخ دهد.

به طور کلی کار در یک ایستگاه به صورت قراردادی است که زمان مشخصی دارد، اما در رادیو چون خدمات زهرا شیراحمدی رقابتی وجود ندارد، این قرارداد می تواند طولانی باشد یا اجاره ای باشد. علاوه بر این، درآمد به تعداد مشاغل و ساعات کار بستگی دارد.

شرایط استخدام در رادیو چیست؟

مایه تاسف است که افراد می توانند از طریق دانشکده های مربوطه، یعنی پخش و تحصیل در آن، مهارت های لازم را کسب کنند. اما یک میانبر نیز وجود دارد، یعنی باشگاه رادیویی جوانان. این باشگاه هر ساله دوره هایی را در زمینه های مختلف برگزار می کند که شامل دوره سخنرانی می باشد. پس از گذراندن دوره ها در صورت کسب مهارت های لازم می توانند در رادیو یا تلویزیون مشغول به کار شوند.

تاکید بر مشاغل در روزنامه نگاری و فارغ التحصیلان روزنامه نگاری. پس از اعلام نیاز صدا و سیما برای نیروهای جدید و معرفی دانشگاه، مصاحبه حضوری برگزار می شود که موفقیت یکی از الزامات استخدام است. اعتقاد به اسلام و تابعیت جمهوری اسلامی، عدم ارتکاب جرم، اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی و التزام به اصل ولایت فقیه و قانون اساسی از دیگر شرایط استخدام است.

سلامت جسمی و روحی، عدم تعهد به کار در سایر سازمان های دولتی، وضعیت سنی تا 30 سال، انقضای کارت کار یا عدم درمان، دسترسی به موقعیت های خاص و غیره. شرایط کاری.