در عرض چند سال به کمک پیشرفت علم و فناوری نوع جدیدی از پنجره معروف به پنجره دوجداره در بازار عرضه شد که آسایش و آرامش را برای ساکنین به ارمغان می آورد.

این پنجره ها نوعی عایق صدا و عایق حرارتی بوده و تا حد زیادی از انتقال صدا و اتلاف انرژی در ساختمان جلوگیری می کنند.

پروفیل UPVC جدید در مقایسه با درب و پنجره های قدیمی از پروفیل آهنی و علاوه بر ایجاد بار اضافی به ساختمان، به دلیل شرایط جوی برای مدت طولانی زنگ می زند، پروفیل UPVC جدید با کیفیت بسیار بالایی وارد بازار شد. مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی برای اطلاع از ویژگی ها و قیمت این محصول با سازنده همراه باشید.

دارای پنجره های دو جداره

پنجره دو جداره از شیشه دو جداره با فریم UPVC ساخته شده است. UPVC در ساخت درب و پنجره با فلز و غیر فلز متفاوت است.

از ویژگی های بارز این پنجره ها می توان به وزن سبک، مقاومت بسیار بالا در برابر تغییرات جوی و غیر قابل اشتعال بودن آنها اشاره کرد. اساس پنجره های دوجداره بر پایه شیشه های دوجداره است.

در این نوع پنجره دو یا چند لایه شیشه به کمک نوار فضایی که در اطراف آنها قرار می گیرد از یکدیگر جدا شده و فضای بین شیشه با هوا یا گاز آرگون یا SF6 پر می شود.

جداکننده ها عمدتا از آلومینیوم ساخته شده اند که با مواد سیلیکا ژل پر شده اند که نوعی جاذب رطوبت است و رطوبت هوای بین دو لیوان را جذب می کند.

پنجره

مزایای پنجره های دوجداره

ایمنی پنجره های دوجداره بسیار بالاست. برای شکستن دو لایه شیشه فشار و انرژی زیادی لازم است.

گاز آرگون که فضای بین شیشه ها را پر می کند نوعی عایق حرارتی است و از خروج گرما به خارج از ساختمان جلوگیری می کند. این محصول در زمستان از خروج گرما و در تابستان از ورود گرما به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

نصب آن از هدر رفتن انرژی در ساختمان جلوگیری می کند و مصرف انرژی را کاهش می دهد.

این پنجره علاوه بر عایق حرارتی در برابر صدا نیز محافظت می کند. شیشه های دوبل یا لمینت به کار رفته در این پنجره ها باعث کاهش صدا و ایجاد محیطی آرام برای ساکنین می شود.

پنجره های دوجداره نیازی به رنگ آمیزی ندارند و به راحتی تمیز می شوند.

گرد و غبار به راحتی در آنها نفوذ نمی کند و در برابر نفوذ آب نیز مقاوم هستند.

پنجره های دوجداره UPVC در برابر آب و هوا مقاوم هستند و تغییر شکل نمی دهند.

با استفاده از این مدل پنجره، هزینه های مربوط به گرمایش و سرمایش ساختمان کاهش یافته و در نتیجه نصب بسیار مقرون به صرفه است.

آب بندی کامل مانع از ورود آب در هنگام باران های شدید می شود.

آب بندی کامل آن از ورود گرد و غبار به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم بوده و از مهاجرت به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

از دیگر ویژگی های این نوع پنجره غیر قابل اشتعال، مقاوم در برابر پوسیدگی و خوردگی مانند اسیدها، بازها و مواد شیمیایی می باشد.

از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

مزیت پنجره های دوجداره

اگر در تهیه شیشه پنجره از محصولات باکیفیت استفاده نشود باعث شکننده شدن ظاهر و تغییر رنگ آن به مرور زمان می شود.

در صورتی که گالوانیزه مورد استفاده در ساخت درب و پنجره یو پی وی سی مشکل داشته باشد، پس از نصب می تواند شکل پنجره ها را تغییر دهد.


انواع پنجره های دوجداره

شیشه دوبل کشویی

در این حالت پنجره مانند ریل باز و بسته می شود و می تواند به سمت چپ یا راست باز شود. این مدل به دو نوع تک ریلی و دو ریلی تقسیم می شود.

پنجره کشویی

پنجره های دو لنگه از دو طرف باز می شوند

در این حالت پنجره از عرض بالایی هم در یک جهت و هم با لولاهای بالای دسته باز می شود. این مدل از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا در ساخت آن از یراق آلات بسیار مقاوم استفاده شده است.

پنجره دو طرفه

پنجره های دو جداره از یک طرف باز می شوند

در این حالت پنجره فقط در یک جهت و به صورت لولای باز و بسته می شود. این مدل یکی از پرکاربردترین انواع درب و پنجره دوجداره محسوب می شود و اکثر افراد از این نوع پنجره استفاده می کنند.

پنجره یک طرفه

یک پنجره دوجداره فرانسوی با میلیون های متحرک

این نوع پنجره دارای مولیون متحرک است و با باز شدن یکی از شیارها، مولیون نیز باز می شود. وقتی پنجره باز می شود، ستونی در وسط پنجره وجود ندارد.

شیشه های فولکس واگن با شیشه دوجداره

در این حالت پنجره مانند درب خودروی فولکس واگن باز و بسته می شود. به گونه ای که ابتدا به داخل می آمد و سپس روی ریل مخصوص آن قرار می گرفت. این نوع پنجره برای مکان هایی مانند ویلا بسیار مناسب است.

پنجره دوم

در این حالت پنجره مانند آکاردئون باز و بسته می شود. هنگام باز کردن، تمام ارسی ها به یک طرف تا می شوند و روی ارسی ثابت از یک طرف قرار می گیرند.

پنجره کالسکه

پنجره دوجداره قوسی

به طور کلی می توان گفت یکی از مدرن ترین انواع پنجره های دوجداره مدل قوسی می باشد. استفاده از این مثال می تواند نمای کلی از فضای مقابل شما را به ارمغان بیاورد.

پنجره آکاردئونی

پنجره محوری دو طرفه

به طور کلی طراحی این مدل کار پیچیده ای است، بنابراین نسبت به انواع دیگر کمتر هستند. باز و بسته شدن این گونه پنجره ها در محور گوشه ها انجام می شود. پنجره های دو جداره محوری بسیار مدرن و زیبا هستند.

قاب قوس

استفاده از آسمان دوجداره

خانه های تاریک و کم نور افسرده کننده هستند و احساس سردی و افسردگی را به ساکنان منتقل می کنند، در حالی که خانه هایی با پرتوهای نور فضا را پر از زندگی و سرزندگی می کنند.

بنابراین، هنگام ساخت یک خانه محبوب، سقف دو جداره و نورگیرها را فراموش نکنید. زیرا نقش بسیار موثری در زیبایی، نورپردازی و گسترش فضا دارند.

هنگام ساخت نورگیر بهتر است از دو لایه شیشه استفاده شود زیرا این شیشه ها مستقیما تحت تاثیر باد، طوفان، برف و باران قرار می گیرند و در صورت استفاده از یک لایه شیشه ممکن است شیشه بشکند. آب و گرد و غبار از طریق آن وارد خانه می شود.

پنجره دوجداره زیبا

محافظت از پنجره های دوگانه

پنجره های حرارتی را می توان به راحتی با آب و صابون شسته و تمیز کرد.

بستن پنجره های دوجداره باید با بیشترین دقت و تمیزی انجام شود تا انعطاف لازم به دست آید.

یراق آلات پنجره های دوجداره مدتی پس از باز و بسته شدن قابل تنظیم است، بنابراین باید آنها را تنظیم کرد و به حالت قبلی خود بازگرداند.

برای بهبود عملکرد پنجره های دوجداره باید هر از چند گاهی آنها را روغن کاری کرد.

مشاهده ادامه: https://upvcmaster.com/پنجره-دوجداره-upvc-در-کرج/