همه ما با عملکرد مغز آشنا هستیم و می دانیم که کنترل بسیاری از قسمت های بدن در سر مغز است. اما مغز به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد و بسیاری از اجزا باید با هم همکاری کنند تا این کار سخت و مهم را به درستی انجام دهند. شما همیشه عصب را در کنار کلمه مغز می بینید، زیرا این عصب است که می تواند اطلاعات را منتقل کند. .از مغز گرفته شده و به سایر نقاط بدن فرستاده می شود. به همین دلیل مغز همراه با نخاع و اعصابی که در آن وجود دارد، سیستم عصبی نامیده می شود، بنابراین اگر قسمتی از سیستم عصبی آسیب ببیند، نه تنها عملکرد کل سیستم عصبی تحت تأثیر قرار می گیرد، بلکه به آن آسیب می رساند. عملکردهای کلی بدن و صورت

اختلالات عصبی شامل طیف گسترده ای از بیماری ها است که ممکن است حتی نام آنها را نشنیده باشید. یا در مورد برخی از آنها، مانند بیماری آلزایمر، بیماری آلزایمر، یک بیماری مرتبط با مغز ناشی از اختلال عملکرد مغز اطلاعات کسب کنید. برای درمان این گونه بیماری ها راهی جز پیشگیری و استفاده از دارو وجود ندارد. بیماری آلزایمر و بسیاری از اختلالات حافظه تنها بخش کوچکی از مراجعات متخصصین مغز و اعصاب است. متخصص مغز و اعصاب در تشخیص و درمان انواع اختلالات مغز و سیستم عصبی تخصص دارد، بنابراین در این مقاله به طور مفصل وظایف متخصص مغز و اعصاب و بیماری های مرتبط با این متخصصان را بررسی کرده ایم.

وظایف متخصص مغز و اعصاب

متخصص مغز و اعصاب کیست؟

آیا تا به حال کلمه عصب شناسی را شنیده اید؟ آیا می دانید این کلمه از کجا آمده است؟ علم اعصاب از دو کلمه عصبی و منطق تشکیل شده است. کلمه نور به معنای علم مربوط به عصب است و منطق به معنای دانستن یا دانستن است. با ترکیب این دو کلمه، رشته ای از پزشکی به دست می آید که با مغز و اعصاب و مغز و بیماری های مرتبط با آن سروکار دارد. رشته مغز و اعصاب به دو دسته مغز و اعصاب، متخصص مغز و اعصاب و جراحی مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب تقسیم می شود. متخصص مغز و اعصاب پزشکی است که در بیماری های مغز، اعصاب و ستون فقرات تخصص دارد. چنین متخصصانی پس از گذراندن دوره های آموزشی عمومی پزشکی و چهار سال آموزش تخصصی مغز و اعصاب، این تخصص را کسب می کنند، بنابراین می توانند اختلالاتی مانند اختلالات مغز، نخاع و اعصاب و عضلات مربوط به نخاع را تشخیص داده و بدون جراحی درمان کنند. همچنین نکته مهمی که بسیاری از افراد نمی دانند این است که متخصصان مغز و اعصاب قادر به تشخیص و درمان اختلالات مربوط به ستون فقرات هستند.

البته، متخصص مغز و اعصاب را با جراح مغز و اعصاب اشتباه نگیرید. جراح مغز و اعصاب یا جراح مغز و اعصاب تخصصی با یک متخصص مغز و اعصاب متفاوت است و اگر بیمار نیاز به جراحی مغز داشته باشد، جراح مغز و اعصاب بیمار را به یک جراح مغز و اعصاب مجرب ارجاع می دهد زیرا متخصص مغز و اعصاب در جراحی تخصص ندارد و نمی تواند. بنابراین به طور کلی می توان گفت که تشخیص و بررسی اولیه و درمان غیرجراحی بر عهده متخصص مغز و اعصاب یا متخصص مغز و اعصاب است و در صورتی که با درمان غیرجراحی درد تسکین نیابد، الف- باید به جراح مغز و اعصاب مراجعه شود. اما برخی از بیماری های سیستم عصبی و نخاع مانند تومور مغزی، تنگی کانال نخاعی وجود دارد که باید از ابتدای بیماری توسط جراح مغز و اعصاب تشخیص داده و درمان شود.

بیماری های عصبی

با توجه به ماهیت پیشرونده بیماری عصبی، بنابراین باید در اسرع وقت با پزشک یا متخصص مغز و اعصاب مشورت کنید. زیرا هر چه زودتر دوره درمان شروع شود، تشخیص و درمان آسان تر است. از پیشرفت بیماری جلوگیری می شود، اما این سوال اساسی مطرح می شود: در مورد کدام بیماری باید برای درمان به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرد؟ یا پاتولوژیست چه بیماری است؟ در صورت بروز هر یک از علائم زیر به هر دلیلی، بهتر است با یک متخصص مغز و اعصاب مشورت کنید:

وجود انواع سردرد در تمام قسمت های جمجمه

سرگیجه و احساس سنگینی و ضعف

بی قراری غیر طبیعی و کاهش سطح هوشیاری

نارسایی حافظه

اختلال گفتار و زبان

برهم خوردن تعادل

اختلال راه رفتن

ضعف در اندام ها

حوزه تخصصی یک متخصص مغز و اعصاب

زیرا علائم زیر نشانه بیماری های سیستم عصبی است که از شایع ترین بیماری های مغز و اعصاب است که نیاز به فوری ترین درمان توسط متخصص مغز و اعصاب دارد، به ویژه:

انواع سردرد سردرد میگرنی، سردرد عصبی، سردرد خوشه ای و ....

بیماری های عروق مغزی مانند خونریزی مغزی و تنگی عروق مغزی

اختلال حرکتی یا بیماری پارکینسون

صرع و تشنج

فراموشی یا بیماری آلزایمر

زوال عقل

ام اس یک بیماری است

یک سکته مغزی

آگیداگاناتوک

تومورهای نخاع

بیخوابی

تشخیص و درمان کمردرد و گردن درد

بیماری آفازی (اختلالی که در آن بیمار تکلم خود را از دست می دهد)

آتاکسی (حرکت ناهماهنگ و غیر طبیعی عضلات به نام آتاکسی)

تفاوت بین متخصص مغز و اعصاب و متخصص مغز و اعصاب چیست؟

چه زمانی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم، چه زمانی به متخصص مغز و اعصاب؟ این سوالی است که بیشتر افراد ممکن است در مواجهه با اختلالات روانی و عصبی از خود بپرسند. با توضیحات مفصلی که در مورد متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات و حیطه شغلی این متخصصین داده شد، حتما تا حدودی وظایف این متخصصین را می دانستید، اما گروه دیگری از پزشکان از جمله روانپزشکان یا روانپزشکان اعصاب وجود دارند که حیطه کاری آنها شبیه متخصص مغز و اعصاب است. و این اعصاب است، به همین دلیل است که بسیاری از مردم هنوز بر سر دوراهی قرار دارند و هنوز نمی دانند وقتی با مشکلات روانی مواجه می شوند به کدام متخصص مراجعه کنند. البته برخی از اختلالات روانی نیز وجود دارند که توسط جراح مغز درمان می شوند که در حوزه درمان به عنوان اختلالات روانپزشکی شناخته می شوند.

متخصص مغز و اعصاب یا روانپزشک روانپزشکی است که در زمینه روانپزشکی و تشخیص، پیشگیری و درمان اختلالات رفتاری، شناختی و عاطفی تخصص دارد. روانپزشکان شنوندگان خوبی هستند که مهارت های شنیداری و مکالمه خوبی دارند و در درس های خود می توانند وضعیت روحی و جسمی بیمار را ارزیابی کنند. بنابراین بیمار با مشاوره و تجویز دارو کمک زیادی به بهبودی می کند. روانپزشکان به طور کلی فقط با بیمار و نه بیماری را به گونه ای رفتار می کنند که علائم بیماری را با صحبت و بدون دارو و درمان با دارو و بیمارستان و استفاده از روش های درمانی کمتر تهاجمی مانند الکتروشوک درمان می کنند. . نکته مهمی که ما را بر آن داشت تا حوزه روانشناسی را در این بخش توضیح دهیم، بررسی تفاوت بین متخصصین مغز و اعصاب و مغز و اعصاب است.

همانطور که می بینید، متخصص مغز و اعصاب مشکلات روحی و روانی را تشخیص داده و درمان می کند. اما متخصص مغز و اعصاب در مشکل ناراحتی، یعنی. مغز و ستون فقرات و از روش های مختلف پزشکی برای کنترل علائم استفاده می کند و در جلسه چنین متخصصانی صحبت و توصیه نمی شود. به عنوان مثال در سرطان مراحل اولیه بیماری توسط متخصصین مغز و اعصاب با کمک درمان و مشاوره مدیریت می شود و در صورت عدم بهبود علائم، متخصص مغز و اعصاب بیمار را برای استفاده از دارو به روانپزشک معرفی می کند. روش ها و قدرت بهبود علائم بیمار.

متخصص مغز و اعصاب کیست؟

بهترین متخصص مغز و اعصاب کیست؟

علاوه بر درمان سریع و به موقع که رکن اصلی درمان بیماری است، انتخاب یک متخصص مغز و اعصاب خوب و با تجربه به دلیل نقش مهمی که مغز و اعصاب در کنترل عملکردهای بدن دارند، موضوع مهم دیگری است. روند را تحت تاثیر قرار می دهد. بیمار درمان می شود. زیرا یک متخصص با تجربه می تواند به سرعت علت بیماری را تشخیص داده و درمان بیمار را آغاز کند.

بنابراین بهترین متخصصان مغز و اعصاب عبارتند از:

حتما تصمیم بگیرید و بیماری را تشخیص دهید و از تکنیک های تصویربرداری مانند ام آر آی یا سی تی برای تشخیص بیماری استفاده نکنید.

متخصصانی که از دانش روز آگاه هستند و هر روز دانش لازم را کسب می کنند، دانش خود را در زمینه مغز و عروق افزایش می دهند.

علاوه بر مهارت های ارتباطی برتر و خوشایند بودن که از ویژگی های اصلی یک پزشک خوب است. متخصص خوب کسی است که بسیار دلسوز، صادق و مراقب بیمار باشد تا اعتماد او را جلب کند. می توانید با پرسش از بیمارانی که قبلاً توسط آن پزشک ویزیت شده اند، در مورد این ویژگی مطلع شوید.

از انجام آزمایشات مکرر و غیر ضروری که هزینه بر و طولانی می باشد خودداری کنید زیرا بیماری های مغزی و عصبی در بیماری های مکرر وجود دارد و از دست دادن زمان خطرات جبران ناپذیری را به همراه دارد.

یک جراح مغز و اعصاب خوب زمانی می تواند تشخیص دهد که آموزش مناسبی داشته باشد، بنابراین نمونه های زیادی از افرادی وجود دارد که با این متخصص به بهبودی کامل دست یافته اند. یافتن چنین پزشکانی آسان است زیرا این پزشکان به دلیل سطح بالای تخصص خود شناخته می شوند.

بیشتر بخوانید: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-مغز-و-اعصاب-شیراز