چرا مطالعه موسیقی مهم است؟ موسیقی فرصتی بی نظیر برای توسعه سواد فراهم می کند.

افلاطون زمانی گفت که موسیقی "قوی ترین شکل آموزش است". او معلمان زیادی خواهد یافت که با او موافق هستند. تحقیقات اخیر نشان می دهد که موسیقی هر دو طرف مغز را درگیر می کند و آن را برای تمام زمینه های رشد مفید می کند. یادگیری موسیقی بر رشد تحصیلی، عاطفی، جسمی و روحی کودک تأثیر می گذارد.

موسیقی علمی است. ما در آموزشگاه موسیقی فردوس معتقدیم برای برخی از خانواده ها این دلیل اصلی و بهترین دلیل برای آموزش موسیقی به فرزندانشان است. یک مطالعه اخیر در دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد که یادگیری موسیقی مغز را برای تفکر بالاتر آموزش می‌دهد.

موسیقی فیزیکی است. موسیقی را می توان به عنوان یک ورزش توصیف کرد. یادگیری آواز خواندن و حفظ ریتم هارمونی ایجاد می کند. انرژی هوا و باد مورد نیاز برای دمیدن فلوت، ترومپت یا ساکسیفون بدن را سالم می کند.

موسیقی تاثیرگذار است. موسیقی یک شکل هنری است. ما مردمی احساساتی هستیم و هر کودکی نیاز به توانایی ابراز وجود دارد. موسیقی می تواند راهی برای برقراری ارتباط با فرزند شما باشد.

موسیقی درباره زندگی است. بیشتر مردم در دهه 70 یا 80 نمی توانستند فوتبال بازی کنند، اما می توانستند آواز بخوانند. و می توانند پیانو یا هر ساز دیگری بنوازند. یادگیری موسیقی هدیه ای است که می توانید به فرزند خود بدهید و تا آخر عمر باقی بماند. برای یادگیری موسیقی به بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج مراجعه نمایید.


موسیقی برای سلامتی مفید است

مطالعات نشان می دهد که نواختن و یادگیری موسیقی باعث کاهش فشار خون، کاهش استرس و اضطراب می شود. این سیستم ایمنی شما را تقویت می کند و شما را در برابر ویروس ها مقاوم تر می کند (ویژگی که اخیراً با کرونا از آن استفاده کرده ایم...)

مهمتر از همه، موسیقی را می توان حتی در سنین بالا یاد گرفت و نواخت و یک فعالیت اجتماعی است که می تواند مغز ما را به کار بیاندازد. محافظت از خود در برابر بیماری های مرتبط با مغز مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل بسیار مهم است.

موسیقی می تواند شما را دقیق تر کند

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که یادگیری موسیقی می تواند رشد ذهنی را در اوایل کودکی تقویت کند. اما اگر از سنین پایین گذشته باشیم چه؟

به نظر می رسد که یادگیری موسیقی در بزرگسالی می تواند برای ذهن شما نیز معجزه کند.

در مطالعه ای که در دانشگاه فلوریدا جنوبی انجام شد، به بزرگسالان بین 60 تا 85 سال پیانو آموزش داده شد. پس از شش ماه، حافظه، روانی کلامی، مهارت های پردازش اطلاعات و سایر توانایی های شناختی آنها بهبود یافت.

یادگیری موسیقی می تواند زندگی اجتماعی شما را بهبود بخشد

وقتی نواختن یک ساز را یاد می گیرید، یاد می گیرید که چگونه چیزهای زیبایی خلق کنید تا عزیزانتان از آن لذت ببرند، که شما را به آنها نزدیکتر می کند و به ایجاد ارتباطات عمیق تر کمک می کند.

اگر موسیقی را در مکان های عمومی پخش کنید، می توانید با دوستان جدیدی آشنا شوید. نوازندگانی که با هم می نوازند معمولاً حس همراهی پیدا می کنند.

موسیقی می تواند به ایجاد اعتماد به نفس کمک کند

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه برخی از نوازندگان باتجربه موفق می شوند برای صدها یا حتی هزاران نفر بنوازند؟

مهم نیست که چه کسی هستید، اجرا برای تماشاگران اعتماد به نفس و قدرت زیادی می خواهد. گاهی حتی بزرگترین نوازندگان از اضطراب اجرا رنج می برند!

یادگیری موسیقی به شما این فرصت را می دهد که خود را در موقعیت های اجرای ناخوشایند قرار دهید و یاد بگیرید بر ترس غلبه کنید. لازم نیست مخاطب زیاد باشد. شما ممکن است این کار را فقط برای یک نفر یا شریک زندگی خود انجام دهید، اما وقتی آن را به رخ بکشید، احساس بهتری خواهید داشت!

و بهترین کار این است که این اعتماد به نفس را به سایر بخش های زندگی خود منتقل کنید.

یادگیری موسیقی کودکان.

موسیقی صبر و انضباط را می آموزد

آنها می گویند بهترین چیزها در زندگی باید صبر کرد. از موسیقی می توان فهمید که ارزش کار کردن را دارند.

یادگیری موسیقی مستلزم این است که به طور منظم برای مدت زمان کافی تمرین کنیم. این نیاز به فداکاری، پشتکار و انعطاف پذیری در طول غوطه وری و اشتیاق روزانه ما دارد.

موسیقی باعث افزایش خلاقیت می شود

به گفته پل آلن، بنیانگذار مایکروسافت، موسیقی می تواند «به چیزی فراتر از آنچه که دارید نگاه کند و خود را به شیوه ای جدید بیان کند».

موسیقی در مورد درک اصول اولیه و سپس بیان خود از طریق صدا است. نوشتن آهنگ های خود، بداهه نوازی تکنوازی، و میکس آهنگ های موجود، همه راه هایی هستند که نوازندگان از هیچ چیزی می سازند.

بنابراین تعجبی ندارد که اکثر افراد موفق در مقطعی از زندگی خود به مطالعه موسیقی می پردازند.

موسیقی به شما کمک می کند با دیگران ارتباط برقرار کنید

موسیقی را بیاموزید که در سراسر جهان استقبال می شود.

فکر کنید چند نفر از ما می توانیم از آهنگ هایی به زبانی که نمی توانیم صحبت کنیم یا به سختی درک می کنیم لذت ببریم. تعجب خواهید کرد که چگونه موسیقی می تواند شما را به مردم نزدیکتر کند، به خصوص اگر نیاز به معاشرت با فرهنگ های دیگر داشته باشید.

اگر چیزهایی برای صحبت کردن تمام شد، از همسرتان بپرسید که آهنگ مورد علاقه او چیست. اگر چیزهای زیادی در مورد موسیقی می دانید، این می تواند شروع یک گفتگوی عالی باشد.

یادگیری موسیقی و نظم

موسیقی می تواند به شما در یادگیری کار گروهی کمک کند

هنگام نواختن با سایر نوازندگان، مهم است که همیشه به صحبت های دوستان خود گوش دهید و زبان صورت و بدن آنها را تماشا کنید. شما می توانید تصمیم بگیرید که چگونه ساز خود را بنوازید تا کاملا با آهنگ ترکیب شود.

این توانایی برای گوش دادن به آنچه که همه بازی می کنند و یافتن راه حل مناسب به سایر زمینه های زندگی شما ترجمه می شود و می تواند شما را به یک بازیکن تیمی عالی تبدیل کند.

موسیقی یک کاهش دهنده استرس عالی است

همه ما زندگی پرمشغله‌ای داریم و مواقعی وجود دارد که احساس می‌کنیم سرمان با هر اتفاقی در حال انفجار است.

در نتیجه، ما به دنبال نوعی تسکین استرس هستیم. تماشای نمایش، بازی، معاشرت با دیگران، خوردن، نوشیدن، سیگار کشیدن - همه اینها و بسیاری از فعالیت های دیگر در محدوده طبیعی کاهش استرس هستند. همه (همانطور که ممکن است متوجه شده باشید) کاملاً سالم نیستند و تعداد نسبتاً کمی می توانند با موفقیت تسکین استرس واقعی را با هر نوع فایده ای ترکیب کنند.

موسیقی یاد بگیرید و ذهن خود را کنترل کنید.

در اینجا یک ایده وجود دارد: چگونه در مورد گرفتن یک درس موسیقی و از بین بردن این همه استرس؟ یادگیری موسیقی راهی عالی برای پاکسازی ذهن شماست. این به سلامتی شما آسیبی نمی رساند، به شما اجازه می دهد ناامیدی خود را تخلیه کنید، و حتی ممکن است در این فرآیند دوستان خوبی پیدا کنید!

موسیقی سرگرم کننده!

یادگیری موسیقی ممکن است کمی تلاش کند، اما یادگیری چیزی با چنین مهارت های ارزشمندی ارزش تلاش را دارد. و وقتی به آن سطحی رسیدید که بتوانید آهنگی را که همیشه می خواستید اجرا کنید، بسیار خوشحال خواهید شد. با احساس موفقیت شروع می شود و سپس وقتی با دیگران بازی می کنید، هر تلاشی به اعتماد به نفس تبدیل می شود. آن وقت وقتی با دیگران بازی می کنید، شادتر خواهید بود.

موسیقی یک پیوند سالم است که سرگرم کننده است و من قول می دهم از تصمیم خود در مورد موسیقی پشیمان نخواهید شد. ما در آموزشگاه موسیقی فردوس به دوستداران موسیقی مثل شما آموزش می دهیم که موسیقی زیبا بسازند. اما مزایای آن فراتر از یادگیری موسیقی است. شما همچنین مزایای ذکر شده در بالا را به صورت دست اول تجربه خواهید کرد. پس بیایید دوره های ما را بررسی کنید و سفر موسیقی خود را شروع کنید!

فواید یادگیری موسیقی بیش از هر فعالیت دیگری به مغز شما کمک می کند یادگیری موسیقی مقاومت در برابر کم شنوایی مرتبط با افزایش سن را افزایش می دهد.